Ingezonden persbericht


Persbericht
7 januari 2008

EVO Ondernemersservice implementeert Vocalcom

EVO, de belangenbehartiger voor de Nederlandse transport- en logistiek wereld, verbetert haar dienstverlening met de implementatie van Hermès.Net van Vocalcom. De afdeling Ondernemersservice, het aanspreekpunt voor ruim 30.000 bedrijven, is beter bereikbaar geworden en kan kwalitatief betere service bieden.

Het klantcontactcenter van EVO Ondernemersservice speelt een belangrijke rol in de beantwoording van logistieke en andere bedrijfskundige vragen van de 30.000 leden. Het telefoonaanbod werd dusdanig groot dat handmatige verwerking niet meer te realiseren was. Bovendien speelde het ontbreken van een integratie met het CRM systeem (MS Dynamics Axapta) de afdeling Ondernemersservice steeds meer parten. Het oplossend vermogen van het contact center stond onder druk.

In de afgelopen jaren heeft EVO ondernemerservice een kwalitatieve slag gemaakt in de uitbreiding en verbetering van haar adviesfunctie. Op een breder bedrijfskundig en juridisch vlak ziet EVO de vraag naar dienstverlening dan ook sterk stijgen wat vooral tot uitdrukking komt in een groei van het telefoonaanbod. Met de wens van een integratie tussen het CRM systeem (MS Dynamics AX) en een nieuw aan te schaffen Callcenter applicatie ging EVO op zoek naar een strategische partner waarmee het oplossend vermogen van de organisatie in de toekomst verder zou kunnen toenemen.

Hermès.Net van Voclcom zorgt er voor dat EVO telefonisch beter bereikbaar is en dat gesprekken beheersbaar worden gerouteerd naar de juiste medewerker. Door een koppeling met het CRM systeem krijgt EVO beter zicht op de individuele klant en haar eisen. Intern levert de nieuwe applicatie verbeterde mogelijkheden om de bereikbaarheid van afdelingen en de individuele prestaties van medewerkers te monitoren en actief te besturen.

Jeroen Korving, Hoofd Ondernemersservice van EVO is erg te spreken over de nieuwe applicatie: "Wij waren op zoek naar een applicatie die kon bijdragen aan de optimalisatie van onze bedrijfsprocessen in termen van bereikbaarheid én kwaliteit. De wens die wij hadden was om ons klantcontactcenter te optimaliseren om zodoende onze gewaardeerde leden beter van dienst te zijn. Na een zorgvuldig selectietraject is de nieuwste Hermès.Net versie van Vocalcom de beste optie voor ons gebleken".