Persbericht

7 januari 2008

Wat zijn de e-commerce trends voor 2008?

~ Consumenten worden steeds handiger op het web ~

Dit zegt hybris, specialist in Product Information Management (PIM) en e-commerce. 2008 wordt een belangrijk jaar voor e-commerce. Dat komt door de continu groeiende vraag van consumenten die online winkelen en de retailers die daarop moeten reageren. De voorspelling van hybris is in lijn met gerenommeerde analisten die speculeren over de opkomst van e-commerce 2.0.

Hieronder een aantal belangrijke trends die hybris heeft geïdentificeerd omtrent e-commerce in 2008:


* Meer multichannel-oplossingen voor zakelijke gebruikers gebaseerd op een enkele data- en prijsinformatiebron
* Websites worden gebruiksvriendelijker en 'sociaal sympathieker' dankzij Web 2.0 softwaretoepassingen
* Verhoogd gebruik van verkoopcatalogi op retailwebsites met intuïtieve functionaliteiten zoals het omslaan van pagina's
* Statistieken van online klantenservices zijn beschikbaar zodat internetwinkeliers hun serviceniveau en concurrentiepositie kunnen vergelijken en aanpassen
* Meer downloadmogelijkheden dankzij functionaliteiten zoals SaaS
* Meer integratie met fysieke winkels (ruilen, producten ophalen bij de winkel)
* Meer vraag naar oplossingen voor internationale betalingsmogelijkheden, waaronder geautomatiseerde belasting en het berekenen van leveringstermijnen
* Integratie van advertorials in winkels van partners (cross-selling), aangezien advertentiebestedingen op het internet steeds verder groeien
* Uitgebreide 'long-tail' catalogi maken het voor detailhandelaars mogelijk om klanten meer keus te bieden

Ariel Ludi, CEO van hybris, zegt: "Tegenwoordig is de online shopper veeleisend. Dit zorgt ervoor dat detailhandelaars meer voorzieningen moeten treffen. In 2008 zullen consumenten nog meer nieuwe technologieën verwachten om het online winkelen verder te vereenvoudigen. Hierdoor wordt de lat voor de retailers nog hoger gelegd. Wij werken met hen samen om ervoor te zorgen dat zij de vraag van hun klanten kunnen beantwoorden, met de service die zij verwachten. 2008 wordt een uitdagend jaar voor zowel retailers, consumenten als voor e-commerce-experts."

(290 woorden)

VOOR DE REDACTIE

Over hybris
hybris biedt standaard software oplossingen voor mediumonafhankelijk management van productinformatie en de distributie voor zowel online- als printkanalen.

Fabrikanten, leveranciers, exploitanten en inkooporganisaties beheren hun productinformatie in alle talen op één platform, en creëren daarmee één enkele, eenduidige bron van informatie. Organisaties hebben de mogelijkheid om online- en printkanalen van informatie te voorzien vanuit deze centrale 'hub'. Geïntegreerde oplossingen voor catalogusmanagement, e-commerce, e-procurement en database publishing leveren persoonlijke en kanaal-specifieke gegevens die kunnen worden gerecycled door alle elektronische diensten- en verkoopkanalen. Zo kunnen printcatalogi uitgebracht worden zonder dat mediafragmentatie optreedt.

De geïntegreerde hybris-aanpak om productinformatie te beheren en recyclen leidt tot lagere proceskosten, die de weg vrijmaken voor de toevoeging van nieuwe markten tegen lage kosten. De ROI is met hybris erg snel. Sinds hybris koos voor het gebruik van op standaarden gebaseerde en toekomstbestendige technologieën in hun standaardoplossingen, zijn investeringen ook veilig op de lange termijn.

Hybris is opgericht in 1997 en gevestigd in München. Daarnaast heeft het bedrijf kantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken en Zwitserland met wereldwijd meer dan duizend klanten.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met René van de Nieuwenhof: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: renev@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor algemene informatie over hybris of zijn producten kunt u contact opnemen met Henk-Jan van der Weide: Tel: +31 (0)20 521 9333
E-mail: henk-jan.vanderweide@hybris.com http://www.hybris.com