Ingezonden persbericht


Datum: Amsterdam, 7 januari 2008

Online sales Jonge Gezinnen gaat over naar ilse media

De online salesactiviteiten van Jonge Gezinnen zijn per 1 januari 2008 overgegaan van WebAds naar ilse media. Het netwerk van ilse media breidt hiermee uit met de toevoeging van Jongegezinnen.nl.

Joost Prikker, sales manager Jonge Gezinnen: "Jonge Gezinnen wil hiermee optimaal gebruik maken van de online expertise van ilse media en profiteren van synergievoordelen en kennisdeling. Daarnaast geeft het ons nieuwe mogelijkheden om cross media concepten voor onze adverteerders te ontwikkelen."

"Met de toevoeging van Jonge Gezinnen verstevigen we onze positie als marktleider in de doelgroep vrouwelijke boodschappers 20-49", zegt Marcel Udo, sales director ilse media. "Met ons netwerk bereiken we samen ruim 8,1 miljoen Nederlanders, waarvan 49% vrouw." (Bron: STIR, nov 2007)

Voortaan kunnen adverteerders voor alle internetbestedingen terecht bij ilse media en voor cross media/non spot concepten bij de online sales afdeling van Jonge Gezinnen B.V.

VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 78 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews.

Over Jonge Gezinnen
Jonge Gezinnen BV is het multimediale platform voor aanstaande ouders en ouders van kinderen tot 12 jaar. Met tijdschriften als Ouders van Nu, Kinderen, Groter Groeien, Kek en Ook!, de organisatie van de Jonge Gezinnen beurs, de zwanger- en babykadoos van Felicitas én www.jongegezinnen.nl is zij marktleider op het gebied van het bereiken van jonge ouders.

Ilse media en Jonge Gezinnen zijn onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl

Ingezonden persbericht