Britse TMN Group neemt TAPPS over


AMSTERDAM, 20080107 -- Amsterdam, 7 januari 2008 - De Britse TMN Group heeft 100 % van de aandelen in e-mailmarketing bureau TAPPS overgenomen. De overname moet de verdere groei van TMN op de Europese markt ondersteunen. Het aan de London Stock Exchange genoteerde TMN Group plc (AIM: TMN) is een van de grootste online direct marketing organisaties in het Verenigd Koninkrijk en houdt zich onder meer bezig met e-mail marketing, online interactive advertising en online market research. In april 2007 werd TMN Group tijdens de zogeheten Growing Business Awards uitgeroepen tot Online Company van het jaar.

De overname zal voor de inhoud en kwaliteit van de dienstverlening die TAPPS verleent geen veranderingen met zich meebrengen. TAPPS zal haar diensten blijven uitvoeren onder de naam TAPPS en Annemiek de Geus - Verhagen blijft als directeur verbonden aan de onderneming.

Het is voor TMN Group de eerste overname op het Europese vasteland. TMN Group wil via TAPPS nieuwe markten bereiken voor onder meer de website www.plum-offers.com, waarmee leads worden gegenereerd en voor het distributieplatform Envoy. De al bestaande synergie tussen TAPPS en TMN Media, de e-mailmarketing divisie van TMN Group, zal verder worden uitgebouwd. Tevens zal de onderzoeksdivisie van TMN Group, iD Factor, een prominente rol gaan spelen in de samenwerking met TAPPS.

TAPPS ondersteunt de bij haar aangesloten partners bij het kapitaliseren van hun e-mail databases en websites en biedt adverteerders kwalitatieve mogelijkheden om met permissie in contact te komen met meer dan 7 miljoen Nederlandse internet gebruikers.

TAPPS bedient de Top 200 adverteerders van Nederland en beschikt over de grootste geaggregeerde opt-in e-mail database van Nederland.

TAPPS is in mei 2002 opgericht door Annemiek de Geus - Verhagen en Govert van Eerde.

Mark Smith, CEO van de TMN Group: "Online direct marketing groeit enorm snel en TMN wil daarvan profiteren door meer online adverteerders te bereiken. TAPPS heeft een geweldige reputatie in Nederland en is een perfecte partner om de groei van TMN op de Europese markt te ondersteunen, zowel op het gebied van e-mail marketing als online marktonderzoek.

Annemiek de Geus - Verhagen, directeur van TAPPS: "Het is voor de verdere professionalisering van de Europese online direct marketing branche een heel belangrijke ontwikkeling om deel uit te gaan maken van TMN, dat dezelfde visie heeft op online direct marketing als wij. Zowel TMN als TAPPS profiteert van deze deal. Wij zien verder enorme opportunities om met het uitgebreide producten- en dienstenaanbod van TMN onze klanten nog beter te gaan bedienen"

Einde persbericht
-----------------------------------------------------------





TAPPS