Ministerie van Economische Zaken


* Producten- en dienstenloket


`Consument helpt horeca innoveren'


08-01-2008 | nieuwsbericht | onderwerp: Innovatie, Ondernemerschap


Mondige consumenten helpen horeca-ondernemers om te innoveren. Dat zei
minister Van der Hoeven op 7 januari 2008 bij de opening van
horecavakbeurs Horecava.


`Consumenten willen tegenwoordig weten wat ze consumeren. Ze kopen
niet meer gewoon wat in de schappen staat. Kunnen ze bijvoorbeeld de
term `dagvers' wel letterlijk nemen,' aldus Van der Hoeven.


Doordat de klant kritisch kijkt naar wat hij op zijn bord krijgt,
helpt hij de horeca-ondernemer om te innoveren stelt de minister: `De
gast levert informatie over de markt en de veranderingen in de vraag
en daar kan u op inspelen.'


Volgens Van der Hoeven is innovatie een zaak van ondernemers, overheid
en consumenten. `U zoekt kansrijke trends, wij kijken hoe we het
makkelijker voor u kunnen maken. Hoe wij iets nieuws kunnen doen,
opdat u iets nieuws kunt doen.'


Tijdens de horecavakbeurs reikte minister Van der Hoeven de prijs uit
voor het Allerlekkerste Broodje van de afgelopen 25 jaar. Het broodje,
dat `Alex keuze' heet, wordt gemaakt bij het Stadskoffiehuis in Delft.


Verwante informatie


* Innovation Lecture