Ingezonden persbericht


Adoptieplan CBS Outdoor succesvol van start

Reclamebureaus adverteren een jaar lang gratis achterop bus

Amsterdam, 8 januari 2008 - CBS Outdoor, de marktleider op het gebiedd van buitenreclame en stadsmeubilair, is gestart met een bijzonder adoptieplan. 50 reclamebureaus krijgen de mogelijkheid om een jaar lang gratis de achterkant van een bus te adopteren voor advertentiedoeleinden, die ze naar eigen creatief inzicht mogen invullen. Inmiddels zijn 14 bussen met reclamecampagnes op weg door de Randstad. Begin februari rijden alle 50 bussen hun route met de door de bureaus gecreëerde campagne-uitingen.

Met het adoptieproject brengt CBS Outdoor de creatieve mogelijkheden en de impact van busreclame op ludieke wijze extra onder de aandacht. Fleur de Vries, verantwoordelijk voor de actie bij CBS Outdoor: 'In de dichtbevolkte Randstad is vervoersreclame een goede manier om een groot bereik te creëren. Met het adoptieplan kunnen de bureaus nu zelf de toegevoegde waarde en creativiteit van busreclame ervaren. En dat is te zien in het straatbeeld! De deelnemende partijen hebben hun advertentieruimte op heel uiteenlopende en originele wijze ingevuld.'

Elk kwartaal een andere uiting
De bureaus zijn vrij om elk kwartaal kosteloos een andere uiting te plaatsen. Op het moment rijden onder andere bussen met wervingsadvertenties voor personeel, wordt ruimte ingezet voor reclame voor het eigen bedrijf en om een goede klant te bedanken voor een prettige samenwerking. Maar ook goede doelen geven voldoende stof voor een creatieve invulling. Begin april staan de nieuwe campagnes op de planning.

Over CBS Outdoor
CBS Outdoor is in Nederland marktleider op het gebied van buitenreclame en stadsmeubilair, zoals abri's en billboards, stationsreclame in vele vormen, bus- en tramreclame en digitale outdoormedia. CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation.