Endemol Entertainment

Aalsmeer, vrijdag 4 januari 2008

Ik op TV krijgt vervolg in 2008


· Internetsite ondersteund door promo's op regionale zenders


· Omroep Gelderland meldt zich als achtste omroep

Het crossmediale concept Ik op TV krijgt in 2008 een vervolg. Het televisieprogramma was tot het einde van 2007 bij 7 regionale omroepen te zien. Vanaf januari wordt de internetsite ikoptv.nl, dat de basis vormt van het crossmediale concept, op televisie omlijst door promotie op 8 regionale omroepen. Daarmee continueren Endemol Nederland en de in PRO verenigde regionale omroepen (RTV Utrecht, RTV Noord-Holland, RTV Rijnmond, RTV Oost, TV West, L1 en Omroep Brabant, Omroep Gelderland en Omroep Reclame Nederland (ORN) hun samenwerking.

Sinds de start in september dit jaar kent Ik op TV een groeiende populariteit. Dat werd onderstreept tijdens de uitreiking van de Media & Entertainment Innovation Awards waar het concept als de grote publiekswinnaar uit de bus kwam. Daarnaast zijn inmiddels ruim driehonderd reporters actief om nieuws, evenementen, en verrassende confrontaties uit de regio op hun eigen wijze vast te leggen. De afgelopen 3 maanden werden meer dan 3000 filmpjes geupload.

Dick van der Graaf, Commercieel Directeur Endemol Nederland: "Ik op TV was een nieuw en vooruitstrevend initiatief dat zich in relatief korte tijd als crossmediaal platform heeft bewezen. Dankzij de unieke samenwerking tussen aanvankelijk zeven en straks acht regionale omroepen aan kunnen we ons de aankomende periode toeleggen op het doorontwikkelen van televisie- maar ook de internetcomponent."

Gert Bielderman, woordvoerder namens de werkgroep Publieke Regionale Omroepen: "Ik op TV geeft in de volle breedte lading aan het fenomeen user generated content. De internetsite staat all een paar maanden als het huis. Het bijbehorende TV concept wordt aangescherpt."

Ik op TV geeft in de volle breedte lading aan het fenomeen user generated content. Het platform dat Ik op TV jongeren biedt reikt verder dan filmpjes plaatsen op internet doordat de content daarnaast een volwaardig televisieprogramma oplevert. Uniek aan het concept is de techniek die eraan ten grondslag ligt. Deze slaat een brug tussen mobiele telefonie, internet en televisie. Bovendien is het concept laagdrempelig. Iedereen die in het bezit is van een UMTS telefoon kan zelf live en non-live content streamen en gebeurtenissen uit zijn omgeving onder de aandacht brengen bij een breed publiek. Doordat reporters vanuit Endemol praktische tips en trucs aangereikt krijgen Is Ik op TV meteen een kweekvijver voor nieuw toptalent.


---

Noot

Endemol Entertainment