TROS

Afdeling Marketing & Communicatie
Hilversum, 08-01-2008

Televisie
RADAR

RADAR PRESENTEERT LOGO TEGEN COLPORTAGE

Het TROS-consumentenprogramma RADAR presenteerde maandagavond jl. in de uitzending een logo om colporteurs van bijvoorbeeld energiemaatschappijen te weren. In de uitzending hebben de grote energiemaatschappijen NUON, OXXIO en Greenchoice aangegeven deze actie te ondersteunen. RADAR heeft daarom een pictogram ontworpen dat geprint op de deur gehangen kan worden. Colporteurs van NUON, OXXIO en Greenchoice lopen dan aan die deur voorbij, beloofden ze in RADAR. Het logo is te downloaden vanaf de website www.trosradar.nl.

RADAR hoopt dat andere (energie)maatschappijen het voorbeeld van NUON, OXXIO en Greenchoice zullen volgen. "Het heeft toch geen zin om bij mensen langs de deur te gaan die daar toch niet voor open staan", zegt presentatrice Antoinette Hertsenberg. "Uit onze enquête blijkt dat 95 procent van de consumenten uit ons testpanel colportage als negatief ervaart en niet zitten te wachten op een verkoper aan de deur. Hopelijk helpt dit logo ergernissen te voorkomen".

Meer informatie via de website: www.trosradar.nl




TROS