Ingezonden persbericht


Samenwerkingsovereenkomst Telegraaf en Koninklijk Horeca Nederland Speciale editie Telegraaf en TV-serie over horeca

Amsterdam, 9 januari 2008 - Op de Horecava hebben de Telegraaf en Koninklijk Horeca Nederland een overeenkomst ondertekend om samen te werken ter promotie van het thema 125 jaar gastvrijheid n.a.v. het 125-jarig jubileum van Koninklijk Horeca Nederland. Elke maand verschijnt een themapagina in de Telegraaf die ingaat op het thema 125 jaar gastvrijheid. Het hoogtepunt van de samenwerking vindt plaats in oktober. Dan zal een speciale editie van de Telegraaf verschijnen (op tabloidformaat) in een oplage van 2 miljoen exemplaren. Deze zal volledig in het teken staan van de horeca.

Daarnaast produceert Telegraaf Media Nederland samen met Koninklijk Horeca Nederland een zesdelige tv-serie over de horeca met als titel: 'Uitjetent'. Ondernemers uit alle sectoren van de horeca treden in deze tv-serie voor het voetlicht.

Jeu Claes, directeur van Koninklijk Horeca Nederland, is zeer enthousiast over de samenwerking met de Telegraaf: "Het is fantastisch dat de horeca het komende jaar zoveel aandacht krijgt. De 64-paginadikke tabloidkrant belooft echt een hele mooie redactionele uitgave te worden in het kader van 125 jaar gastvrijheid waar de horeca trots op kan zijn."

De pagina die iedere maand in de Telegraaf verschijnt over 125 jaar gastvrijheid zal ingaan op thema's als onderwijs, werken en ondernemen in de horeca. Leden van Koninklijk Horeca Nederland hebben de mogelijkheid om op die pagina voordelig te adverteren om hun gasten bijvoorbeeld te informeren over speciale aanbiedingen van hun horecabedrijf.

De samenwerkingsovereenkomst is op 8 januari ondertekend door Jeu Claes en Axel Vogel & Wim Visser (beiden van de Telegraaf).

|                                                                    |
|Noot voor de redactie -