KLM

08/003

KLM introduceert in samenwerking met Hotel Okura Amsterdam een vernieuwde Japanse maaltijdservice

AMSTELVEEN, 9 JANUARI 2008 - KLM lanceert vandaag de vernieuwde Japanse maaltijdservice aan boord op haar vluchten naar en vanuit Japan. Zowel in de World Business Class als in de Economy Class is de receptuur van de maaltijden door Hotel Okura Amsterdam onder leiding van topchef Akira Oshima samengesteld. Bovendien is speciaal voor KLM's World Business Class op de Japanse routes door het gerenommeerde Japanse merk Noritake een bijpassend servies samengesteld.

Op de vluchten naar en vanuit Japan heeft de passagier voortaan de keuze tussen een Westerse of een authentieke Japanse maaltijd. "Daarnaast kunnen de Japanse passagiers gebruikmaken van de service van Japans cabinepersoneel, Japanse video- en audioprogramma's, Japanse kranten en magazines in de Japanse taal. Voor en na de vlucht kunnen de Japanse passagiers op Schiphol en op de KLM-bestemmingen Tokio en Osaka in Japan rekenen op de service van Japans sprekend grondpersoneel", aldus Marc Lammens vice president van KLM Marketing & Brand.

De nieuwe maaltijdservice is vandaag in Amsterdam door KLM en Hotel Okura Amsterdam gepresenteerd tijdens een proeverij in het Okura Hotel. De presentatie voor de Japanse markt vindt op 16 januari plaats in Tokio en een dag later in Kobe, nabij Osaka.

"We zijn er trots op de nieuwe Japanse maaltijden aan boord te kunnen aanbieden in samenwerking met het gerenommeerde Hotel Okura Amsterdam", aldus executive vice president Bart Vos van KLM Inflight Services. "We hebben een continue focus op alle onderdelen van ons product aan boord. Deze vernieuwde routegerichte services is daar een belangrijk onderdeel van."

"Onze topchef Akira Oshima staat borg voor absolute topkwaliteit als het om Japanse culinaire prestaties gaat", zegt president & general manager Marcel van Aelst van Hotel Okura Amsterdam. "We vinden het een eer dat we daar nu ook de KLM-passagiers naar en vanuit Japan van kunnen laten genieten."

Japan was in 1954 de eerste route, waarop KLM zogeheten Route Dedicated Services introduceerde. De KLM was toen de eerste Europese luchtvaartmaatschappij met Japans cabinepersoneel aan boord. Vergelijkbare Route Dedicated Services biedt KLM tegenwoordig ook op de vluchten naar en vanuit China, India en Korea. KLM vliegt op dit moment dagelijkse retourdiensten tussen Amsterdam en Tokio en tussen Amsterdam en Osaka.