Telfort wil fors marktaandeel in klein zakelijke markt

09/01/2008 00:01

Creative Venue BV

 

25% van ondernemers simpelweg gedreven door prijs
Telfort stapt offensief in "kleinzakelijke markt"

Amsterdam, 9 januari 2008 - Ruim 37% van de ondernemers in het MKB vindt dat ze te veel betaalt voor mobiel bellen. Zo'n 54% denkt geld te kunnen besparen op mobiele telefoonkosten en bijna 43% van het midden- en kleinbedrijf vindt de tariefstructuren van mobiele providers onduidelijk en niet transparant. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van onderzoeksbureau Databay uit Amstelveen, recentelijk uitgevoerd in opdracht van Telfort. De uitkomsten zijn voor Telfort aanleiding om offensiever dan eerder voorzien fors aandeel te verwerven in de klein zakelijke markt.

Telfort heeft op dit moment een marktaandeel van 10% in de kleinzakelijke markt. Doelstelling is dit aandeel flink te laten groeien. Welke doelstelling Telfort daarbij exact voor ogen heeft wordt niet bekendgemaakt. De directie geeft wel aan dat het doel voor eind 2008 gerealiseerd dient te worden.

Marco Visser, directeur van Telfort, ligt de stap toe: "Vanaf deze week komen we met een offensieve prijsstrategie voor het MKB. Zakelijk bellen is nu al mogelijk vanaf 8 cent per minuut. Het bellen binnen en buiten de bundel kan vanaf deze week voor dezelfde prijs. Ook in het segment van de klein zakelijke markt willen we aantonen dat ondernemers fors geld kunnen besparen op hun uitgaven van mobiele telefonie als de propositie maar simpel, goedkoop en duidelijk is".

Via een speciaal ontwikkelde belscan kunnen ondernemers op internet eenvoudig uitrekenen of zij met een zakelijk abonnement van Telfort goedkoper uit zijn dan bij hun huidige aanbieder. Alle zakelijke voordeelabonnementen zijn verkrijgbaar via internet www.telfort.nl/zakelijk, bij een van de 27 Telfort winkels door heel Nederland en bij telecomspeciaalzaken.

Het betrokken onderzoek is separaat opvraagbaar.

http://www.telfort.nl