Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 10 januari 2008

Trends voor 2008: Bewust, betrokken en betekenis

De drie b's
De drie b's van de afgelopen tijd waren blingbling, botox en bimbo's. Deze ruimen de komende jaren het veld voor de b's van bewust, betrokken en betekenis. De nieuwe consument is geen kritische, ontrouwe klant maar een bewuste en betrokken burger en creatieve consument die graag een bijdrage wil leveren aan een betere, gezondere, eerlijkere en duurzamere wereld. Dat is de rode draad uit het nieuwe trendboek MOOD 08 van Trendslator dat vandaag is verschenen.

Zeven trends
In deze uitgave van MOOD wordt aan de hand van zeven trends, COMBINE, BELIEVE, CREATE, INVOLVE, SURVIVE, DECEIVE en PRESERVE, duidelijk dat de consument van morgen bereid is om op een actieve en creatieve manier problemen op te lossen. In zeven hoofdstukken wordt aandacht besteed aan consumententrends en markttrends en aan bedrijven en organisaties die met nieuwe strategieën en vernieuwende concepten inspelen op die trends.

Inspiratie voor innovatie
MOOD 08 biedt informatie over actuele trends en ontwikkelingen en inspiratie voor het vertalen van trends naar nieuwe ideeën. Dit trendboek maakt het mogelijk om in een vroeg stadium trends op bestaande merken en producten af te stemmen en nieuwe te ontwikkelen. MOOD 08 geeft inzicht in huidige ontwikkelingen en biedt bedrijven en organisaties mogelijkheden om hun eigen toekomst te creëren.

Trendslator
MOOD 08 is een exclusieve uitgave van trendbureau Trendslator. Dit bureau doet, onder leiding van oprichter en trendwatcher Hilde Roothart, continu onderzoek naar de stemming in de maatschappij, bij de consument en in de markt. Daarnaast vertaalt Trendslator trends en ontwikkelingen naar marktgerichte adviezen. Trendslator werkt voor organisaties, bedrijven en merken die onderhevig zijn aan trends en veranderingen in levensstijl. Op http://www.trendslator.nl vindt u meer informatie over het bureau en MOOD 08.


---

Voor de redactie

Trendboek MOOD 08 is een exclusieve uitgave in kleine oplage, 230 pagina's fullcolour, inclusief cd-rom. De prijs bedraagt ¤ 345,00 excl. btw en verzendkosten. Lees meer over het trendboek MOOD 08 op http://www.trendslator.nl/mood. Trendbureau Trendslator biedt een denkkader bij strategie- en conceptontwikkeling. Het bureau ontwikkelt en gebruikt daarbij trendinstrumenten en vertaalmethodes. Op basis van deze deskundigheid werkte Trendslator onder andere voor:

ABN Amro . Aedes . Ahold . Bemog . de Bijenkorf . Campina . Consumentenbond . Dura Vermeer . ERA Bouw . Ericsson . Heineken . Heinz . HEMA . ING Groep . ING Vastgoed . KPN Research . Nissan . Openbaar Ministerie . Organon . Raad voor Verkeer en Waterstaat . Rabobank . Reaal Verzekeringen . Robeco . RTL Nederland . Sigma Coatings . SNS Bank . Technische Unie . Unipro . Wehkamp Neem voor meer informatie contact op met Hilde Roothart, directeur/eigenaar van Trendslator, via T 020 638 13 72 of info@trendslator.nl.