Ingezonden persbericht


Persbericht

Hoe ver gaan studenten voor bier?

~ Alles voor de eerste levensbehoefte van studenten: chips en bier ~

Amsterdam, 10 januari 2007 - De strijd is losgebarsten. En het wordt héééét! Vijf studenten strijden tot het gaatje met elkaar om de Stuud.nl superhoofdprijs van duizend zakken chips en honderd kratten bier in de wacht te slepen. Welke student wil dat nou niet? Zonder dat ze elkaar kennen zijn Jana, Annemarie, Ruben, Pieter en Matthijs concurrenten van elkaar geworden... en dit allemaal voor het ultieme studentendoel: Bier!

In de Studentenbattle maken studenten kans op de hoofdprijs als het ze lukt om deze week een grote vlag van Stuud.nl op een zo opvallend mogelijke wijze onder de aandacht van de bewoners van hun studentenstad te brengen. Ze verdienen bonuspunten als het ze ook nog lukt de aandacht van de plaatselijke of landelijke media te vangen.

En wat doen ze het goed!

Annemarie, Ruben en Jana zijn al gestart. Ze maken het elkaar erg moeilijk. Jana en Annemarie twijfelden geen seconde over de beste plek in hun stad: de hoogste toren die ze konden vinden. Jana wist te ontkomen aan de ogen van pottenkijkers en hing de vlag zo hoog mogelijk aan de Nieuwe Kerk in Delft! Het AD volgde haar.

Annemarie betrad met een gids de Dom om vervolgens aan haar oog te ontsnappen en de vlag aan de bovenste rand van de toren op te hangen. Wat een lef! Dit vond ook RTV Utrecht, die de spanning met haar meebeleefde.

Ruben brengt het geheel tot een hoger doel. Vandaag strijdt hij in de binnenstad van Tilburg met medestanders voor de verlaging van accijnzen op bier en Omroep Brabant volgt hem op de voet. Het gaat hem niet alleen om de prijs van Stuud.nl, maar het komt hem wel mooi uit.

Deze week volgen nog Matthijs en Pieter. Maastricht en Rotterdam mogen hun borst nat maken. Na alle acties maakt Stuud.nl bekend wie er met de duizend zakken chips en honderd kratten bier naar huis gaat.

De battle is geïnitieerd door ilse media's website Stuud.nl, dé informatiebron over het studentenleven in jouw studentenstad. De site wordt gemaakt vóór en dóór studenten. Stuud.nl is een samenwerking met Hi studentenabonnementen en CZ Zorgverzekeringen.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Belangrijke links
Over de battle: http://www.stuud.nl/uitgaan/de-geheime-stuud-missie Over Jana: http://www.stuud.nl/uitgaan/jana-rulez
Over Annemarie: http://www.stuud.nl/uitgaan/annemarie-on-top Over Ruben: http://www.stuud.nl/uitgaan/ruben-for-president en http://www.blijfvanmijndrankkabinet.nl

Pers
AD
RTV Utrecht
Omroep Brabant

Over ilse media groep

ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en Web-log.nl bereikt ilse media ca 79 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media TVgids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez en TVGids.nl per maand ruim zevenhonderd miljoen pageviews op het internet. ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland.

Meer informatie over de ilse media groep: ilsemedia.nl