Time : 09:06:19
Date : 10 January 2008
Sender Name: Delhaize Group

DELHAIZE VERLAAGT DE PRIJZEN VAN MEER DAN 500 PRODUCTEN!

De prijzen verlagen in de uithangborden van Delhaize in België (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop 'n Go).

Vanaf 10 januari 2008 worden de prijzen bij Delhaize België blijvend verlaagd, voor producten in alle assortimenten en in alle afdelingen.

De prijs, kwaliteit inbegrepen.

Iedereen kan goedkoop zijn boodschappen bij Delhaize doen. Delhaize bevestigt dit vanaf 10 januari 2008. Voor de producten van nationale merken verlaagt Delhaize de prijzen van honderden producten die veel verkocht worden. Deze producten worden in de winkel aangeduid met een affiche zodat de klant ze gemakkelijk kan terugvinden.

Naast de producten van nationale merken biedt Delhaize ook vele huismerkproducten aan. Het Delhaize-merk telt meer dan 6.000 producten die tot 15% goedkoper zijn dan de nationale merken voor een kwaliteit die minstens evenwaardig is. Het merk 365 telt vandaag 500 basisproducten voor elke dag en aan dezelfde prijs en van minstens gelijkwaardige kwaliteit als deze van de discountketens. De verse producten, die elke dag geleverd worden, worden aangeboden aan de beste marktprijzen. Bovendien garandeert Delhaize dezelfde prijzen in al haar supermarkten in België.

Elke week kan de klant dankzij de talrijke sterke promotionele aanbiedingen goede zaakjes doen in de winkel. Ze staan in de dagbladen op donderdag en in de brochures "Niet te missen deze week" die beschikbaar zijn in de winkel.

Bovendien krijgen alle klanten die hun plus-kaart gebruiken steeds een bijkomende korting van 0,5%. Ze kunnen ook tal van bijkomende plus-punten verzamelen door bepaalde producten te kopen. De korting wordt toegekend in de vorm van bonnen van 5 euro.

Voor haar volledig assortiment biedt Delhaize garanties voor de prijs, kwaliteit inbegrepen.

Bepalen van de prijzen: een wetenschappelijke, strikte en gecertificeerde methode

Om de prijzen van de producten van nationale merken te bepalen, beschikt Delhaize over een bijzonder strikte
prijsvergelijkingsmethodologie. Elke week worden de prijzen van meer dan 140 winkels van de concurrentie genoteerd. Wekelijks worden meer dan 300.000 prijzen vergeleken, wat jaarlijks neerkomt op meer dan 15 miljoen prijsvergelijkingen. Een computersysteem vergelijkt deze prijzen met de prijzen bij Delhaize.

Het eerste criterium dat wordt toegepast, is dat enkel producten van een vergelijkbaar kwaliteitsniveau worden vergeleken. Het tweede criterium is dat de prijzen vergeleken worden met deze van de belangrijkste concurrenten. Indien nodig wordt de prijs van het product naar beneden aangepast zodat de klant elke dag een competitieve prijs betaalt. De prijsvergelijkingsmethodologie is wetenschappelijk en statistisch correct. In onze vergelijkingen worden enkel vergelijkbare producten en vergelijkbare volumes vergeleken. Deze methodologie is gecertificeerd door het onafhankelijk organisme OIVO (Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties).

"Leef zoals je wil"

Door de prijzen van meer dan 500 producten te verlagen, versterkt Delhaize zijn prijspositionering. De consument heeft bij Delhaize volledige keuzevrijheid: hij kan kiezen tussen verschillende types producten, steeds aan een concurrentiële prijs. Dit illustreert ons dagdagelijks engagement ten opzichte van de klant: "Leef zoals je wil". Delhaize biedt immers een assortiment aan dat kan vertaald worden in een aanbod voor elk budget.

Delhaize stelt alles in het werk opdat haar klanten niet alleen tevreden zijn over de prijs die ze betalen, maar ook over de kwaliteit tijdens de volledige winkelervaring. De klanten moeten tevreden zijn over de winkel, het aanbod, de kwaliteit en versheid van de producten, de prijzen, de medewerkers en de dienstverlening.

Over Delhaize België

Eind september 2007 bestond het verkoopnetwerk Delhaize België uit 727 winkels, waarvan 692 in België, 32 in Groothertogdom Luxemburg en 3 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop'n Go en Tom&Co) realiseerde Delhaize België in 2006 een omzet van 4,3 miljard euro. In 2006 had Delhaize een marktaandeel in België van 26,1%. De onderneming telt 18.000 medewerkers.
Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, dat actief is in 7 landen op 3 continenten. Eind september 2007 bestond het verkoopsnetwerk van Delhaize Groep uit meer dan 2.500 winkels. De groep stelt 138.000 mensen te werk.


* Bron: AC Nielsen

Persinformatie

Catherine Alexandre
Senior Vice President Marketing & Communication
Tel. 02/412 82 57
Calexandre@delhaize.be

Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. 02/412 82 39
Kverbeke@delhaize.be

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR