Syntens


---

Koel hemelbed wint LiveWIRE Young Business Award 2007


-- Persbericht --

Den Haag, 9 januari 2008 â Een gekoeld hemelbed dat energie bespaart en ook nog heerlijk ligt. Dat is de innovatie van Evening Breeze, het bedrijf dat gisteravond is uitgeroepen tot winnaar van de LiveWIRE Young Business Award 2007. De onderneming streed samen met drie andere finalisten om de titel van meest succesvolle technisch innovatieve ondernemer en de bijbehorende hoofdprijs van 10.000 euro. âIk ben zielsgelukkig met deze overwinningâ, lacht Thomas van den Groenendaal. De award werd dit jaar voor de tiende keer uitgereikt.

De deskundige jury verkoos Yoeri Nagtegaal en Thomas van den Groenendaal van Evening Breeze als winnaar van de Young Business Award, met hun hemelbed met ingebouwde airco. De kandidaten werden beoordeeld op technische innovativiteit, ondernemerschap, marktbenadering en levensvatbaarheid van het bedrijf. De prijs werd overhandigd door de Directeur-Generaal van Ondernemen en Innovatie, mevrouw mr. R.M Bergkamp, als plaatsvervanger van de minister van Economische Zaken. Zij prees de finalisten om hun visie, durf en bovenal plezier in hun ondernemerschap.

âEen mooie ontlading van een steeds grotere spanningâ, zo omschrijft Thomas van den Groenendaal zijn uitverkiezing. âIk had veel vertrouwen in ons product, want met ons hemelbed spelen we in op de trend van duurzaamheid en het besparen van energie. Door niet meer de hele kamer te koelen, maar alleen het bed, wordt namelijk zestig procent energie bespaard.â Voor de toekomst heeft van den Groenendaal grote verwachtingen. âOver tien jaar slaapt iedereen in de tropen in ons bed!â

Het publiek koos finalist Innospense met hun medicijn-dispenser als winnaar van de publieksprijs. Daarmee won de onderneming 2.500 euro. De dispenser geeft patiënten altijd de goede dosering medicijnen op het juiste moment. De andere twee finalisten waren Creative Constructions met hun slimme buizenkoppeling voor onder andere podia, grote tenten en beursstands, en internetcommunity Wuzzon, waar jongeren zelf een handeltje in ringtones en wallpapers kunnen beginnen.

Juryvoorzitter Karel Jan Alsem, universitair docent Marketing bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen, prijst de finalisten om hun sterke innovaties van hoogwaardige kwaliteit. âEvening Breeze heeft uiteindelijk gewonnen, omdat zij niet alleen een totaal vernieuwend product hebben ontwikkeld, maar hierbij ook het beste hebben gefocust op de marketing van hun hemelbeddenâ, aldus Alsem.

LiveWIRE helpt technisch innovatieve ondernemers met de ontwikkeling van hun bedrijf. Via persoonlijke begeleiding en een professioneel netwerk wil LiveWIRE de weerbaarheid en de kans op succes van ondernemers vergroten. LiveWIRE richt zich specifiek op technisch innovatieve ondernemers en wordt uitgevoerd door Syntens, Innovatienetwerk voor ondernemers. Meer informatie op www.livewire.nl.

Einde persbericht