---
Koel hemelbed wint LiveWIRE Young Business Award 2007
-- Persbericht --
Den Haag, 9 januari 2008 â Een gekoeld hemelbed dat energie bespaart
en ook nog heerlijk ligt. Dat is de innovatie van Evening Breeze, het
bedrijf dat gisteravond is uitgeroepen tot winnaar van de LiveWIRE
Young Business Award 2007. De onderneming streed samen met drie andere
finalisten om de titel van meest succesvolle technisch innovatieve
ondernemer en de bijbehorende hoofdprijs van 10.000 euro. âIk ben
zielsgelukkig met deze overwinningâ, lacht Thomas van den Groenendaal.
De award werd dit jaar voor de tiende keer uitgereikt.
De deskundige jury verkoos Yoeri Nagtegaal en Thomas van den
Groenendaal van Evening Breeze als winnaar van de Young Business
Award, met hun hemelbed met ingebouwde airco. De kandidaten werden
beoordeeld op technische innovativiteit, ondernemerschap,
marktbenadering en levensvatbaarheid van het bedrijf. De prijs werd
overhandigd door de Directeur-Generaal van Ondernemen en Innovatie,
mevrouw mr. R.M Bergkamp, als plaatsvervanger van de minister van
Economische Zaken. Zij prees de finalisten om hun visie, durf en
bovenal plezier in hun ondernemerschap.
âEen mooie ontlading van een steeds grotere spanningâ, zo omschrijft
Thomas van den Groenendaal zijn uitverkiezing. âIk had veel vertrouwen
in ons product, want met ons hemelbed spelen we in op de trend van
duurzaamheid en het besparen van energie. Door niet meer de hele kamer
te koelen, maar alleen het bed, wordt namelijk zestig procent energie
bespaard.â Voor de toekomst heeft van den Groenendaal grote
verwachtingen. âOver tien jaar slaapt iedereen in de tropen in ons
bed!â
Het publiek koos finalist Innospense met hun medicijn-dispenser als
winnaar van de publieksprijs. Daarmee won de onderneming 2.500 euro.
De dispenser geeft patiënten altijd de goede dosering medicijnen op
het juiste moment. De andere twee finalisten waren Creative
Constructions met hun slimme buizenkoppeling voor onder andere podia,
grote tenten en beursstands, en internetcommunity Wuzzon, waar
jongeren zelf een handeltje in ringtones en wallpapers kunnen
beginnen.
Juryvoorzitter Karel Jan Alsem, universitair docent Marketing bij de
Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit
Groningen, prijst de finalisten om hun sterke innovaties van
hoogwaardige kwaliteit. âEvening Breeze heeft uiteindelijk gewonnen,
omdat zij niet alleen een totaal vernieuwend product hebben
ontwikkeld, maar hierbij ook het beste hebben gefocust op de marketing
van hun hemelbeddenâ, aldus Alsem.
LiveWIRE helpt technisch innovatieve ondernemers met de ontwikkeling
van hun bedrijf. Via persoonlijke begeleiding en een professioneel
netwerk wil LiveWIRE de weerbaarheid en de kans op succes van
ondernemers vergroten. LiveWIRE richt zich specifiek op technisch
innovatieve ondernemers en wordt uitgevoerd door Syntens,
Innovatienetwerk voor ondernemers. Meer informatie op www.livewire.nl.
Einde persbericht
Syntens