Persbericht

11 januari 2008

IBM Information Server integreert salesforce.com met alle belangrijke bedrijfsapplicaties

~ Zakelijke klanten kunnen snel en eenvoudig het Force.com-platform en Salesforce CRM-applicaties binnen hun IT-omgeving integreren met de IBM-oplossing op de AppExchange ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand zakelijke services, kondigt de beschikbaarheid aan van het IBM Information Server Pack voor salesforce.com op de AppExchange. Zakelijke klanten kunnen IBM Information Server Pack voor salesforce.com gebruiken voor de integratie van Salesforce CRM-applicatiedata met andere bedrijfsapplicaties en het opschonen van gegevens. Daarnaast biedt het een betere verbinding tussen Salesforce CRM-applicaties, het Force.com-platform en andere bedrijfsapplicaties.

"Het vermogen van organisaties om snel en adequaat zakelijke beslissingen te nemen wordt bepaald door de beschikbaarheid en kwaliteit van bedrijfsgegevens", zegt Jim Welch, vice president IBM Information Platform and Solutions. "Steeds meer grote ondernemingen maken gebruik van salesforce.com en hebben behoefte aan een strakke integratie van de on-demand applicaties en nog aanwezige applicaties binnen de organisatie. IBM Information Server verbetert de productiviteit, flexibiliteit en performance van zakelijke klanten. Klanten kunnen met deze oplossing Salesforce sneller implementeren, zonder dat dit ten koste gaat van de datakwaliteit en de consistentie binnen de applicaties."

"Meer dan 50 procent van onze 8 miljard transacties in het laatste kwartaal werden afgehandeld via de Force.com API. Dit toont aan dat Salesforce CRM en het Force.com-platform al op grote schaal met andere bedrijfsapplicaties worden geïntegreerd", stelt Clarence So, Chief Marketing Officer bij salesforce.com. "Onze zakelijke klanten kunnen nu profiteren van IBM Information Server, een hoogwaardige integratieoplossing voor een snellere implementatie en lagere kosten via geautomatiseerde integratie van bedrijfsgegevens."

IBM Information Server Pack voor salesforce.com
Het IBM Information Server Pack voor salesforce.com maakt het mogelijk om data eenvoudig te integreren met het Force.com-platform, Salesforce CRM-applicaties en andere bedrijfsgegevens. Organisaties kunnen het Pack gebruiken om hun frontoffice-data die gehost worden binnen het salesforce.com-platform te filteren, laden en op te schonen. Ook biedt het de mogelijkheid om te synchroniseren met andere bedrijfsgegevens die opgeslagen zijn binnen de ERP backoffice, data warehouses en analytische applicaties.

Features:


* Veilige verbinding via internet tussen IBM Information Server en salesforce.com
* Via grafische user interface eenvoudig toegang tot de metadata binnen salesforce.com via het Force.com API
* Automatisch genereren van Salesforce Object Query Language (SOQL) syntax en de mogelijkheid om custom salesforce.com SOQL te gebruiken
* De mogelijkheid om visueel, objecten binnen salesforce.com te ontdekken, opschonen, laden en te exporteren
* De mogelijkheid om salesforce.com data te gebruiken binnen IBM Information Server

Bedrijfsvoordelen:


* Betere besluitvorming ten aanzien van klanten door belangrijke backoffice-data toegankelijk te maken voor medewerkers die in contact staan met klanten
* Klanten krijgen een compleet overzicht van de beschikbare bedrijfsinformatie, zowel vanuit de on-demand applicaties als de traditionele applicaties
* Verminderen van de kosten en verhoging van de productiviteit binnen ETL-ontwikkelteams
* Het bevorderen van de ROI-voordelen van salesforce.com CRM-applicaties en toepassingen voor het Force.com-platform
* IBM Information Server is het eerste uitgebreide platform voor data-integratie dat het klanten eenvoudiger maakt om alle informatie te benutten en informatiesilo's te integreren. Op deze wijze beschikken klanten over consistente, complete en betrouwbare gegevens bij belangrijke zakelijke en IT-projecten.
* Meer informatie over IBM Information Server Pack voor salesforce.com is beschikbaar op de AppExchange: http://www.salesforce.com/appexchange en op de www.ibm.com/software/data/integration.

Force.com-platform en AppExchange
Force.com vernieuwt het ontwikkelen, implementeren en distribueren van bedrijfsapplicaties met Platform-as-a-Service. Ontwikkelaars, klanten en partners kunnen Force.com gebruiken om eenvoudig een nieuwe generatie on-demand applicaties te ontwikkelen en wereldwijd aan te bieden als dienst. Force.com maakt het mogelijk om applicaties eenvoudig te delen en te installeren via salesforce.com's AppExchange-marktplaats. Hierdoor worden alle innovaties van Force.com beschikbaar voor de volledige on-demand gemeenschap.

AppExchange breidt zich continu uit, met duizenden nieuwe klanten die op hun beurt duizenden nieuwe applicaties installeren. Klanten van iedere omvang kunnen snel en eenvoudig Salesforce uitbreiden met aanvullende on-demand bedrijfsapplicaties die verkrijgbaar zijn via AppExchange: http://www.salesforce.com/appexchange .

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand zakelijke diensten. Met de Salesforce-familie aan on-demand CRM-applicaties, beschikbaar op http://www.salesforce.com/products , kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie on-demand beheren en delen. Met Force.com, 's werelds eerste on-demand platform, kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige nieuwe on-demand applicaties bouwen voorbij CRM-toepassingen. Zo worden de voordelen van multi-tenancy en The Business Web verspreid over de gehele onderneming. Force.com, beschikbaar op http://www.force.com maakt het mogelijk alle Apex-componenten en applicaties gemakkelijk te delen, aansluiten en installeren via salesforce.com's AppExchange-bestand op http://www.salesforce.com/appexchange. Klanten kunnen ook gebruik maken van Successforce, salesforce.com's aanbod aan training, ondersteuning, consulting en best-practices.

Vanaf 31 oktober 2007 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 38.100 klanten, waaronder ABN AMRO, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE, Sprint Nextel en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

###

Copyright (c) 2007 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com and the "no software" logo are registered trademarks of salesforce.com, inc., and salesforce.com owns other registered and unregistered trademarks. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.

Voor verdere persinformatie, de Engelstalige persberichten, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Rogier Heemskerk van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: rogierh@lewispr.com
Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Hans Brouwer, Regional Director Benelux bij salesforce.com: Tel: +31 (0)30 210 6415
E-mail: hbrouwer@salesforce.com
Website: http://www.salesforce.com