Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nederhemert, 14 januari 2008

De Nieuwe Aanpak adviseert Capelle aan den IJssel over citymarketing

Adviesbureau BV De Nieuwe Aanpak (DNA) heeft opdracht gekregen de gemeente Capelle aan de IJssel te adviseren op het gebied van citymarketing. Onderzocht wordt welke mogelijkheden citymarketing deze gemeente kan bieden.

DNA gaat de kansen en bedreigingen voor de stad op het gebied van wonen, werken en recreatie door middel van een quickscan in kaart brengen. Het vestigingsklimaat van bedrijven speelt hierbij een belangrijke rol. Ook wordt er een relatie gelegd met de rol van evenementen in de gemeente.

Directeur Thom Ummels van De Nieuwe Aanpak:" We merken dat steeds meer middelgrote en ook kleinere gemeenten aandacht gaan besteden aan hun positionering en profilering. Een goede basis in organisatorische en strategische zin is nodig om hiervan vruchten te kunnen plukken. Citymarketing is meer dan een logo en een fraaie huisstijl. Het is ook complexer dan menige marketeer denkt."

BV De Nieuwe Aanpak is eind 2005 opgericht door Lex Kruijver en Thom Ummels. DNA adviseert en ondersteunt overheid en bedrijfsleven op het terrein van stads- en regiopromotie, citymarketing, eventmarketing, en vrije tijdsbesteding. Inmiddels heeft DNA opdrachten uitgevoerd voor gemeenten als Eindhoven, Alkmaar, Assen, Utrecht, Nieuwegein, en citymarketingorganisaties in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven. Het bureau nam mede het initiatief om te komen tot een keurmerk voor evenementen. Een initiatief dat is overgegaan in de Stichting Event Audit.

DNA werkt ook aan het Europees project "Citymarketing voor Centrumsteden", waarbij de gemeenten Helmond en Mechelen (B) centraal staan. Bij dit project is een tiental steden in het Benelux Middengebied betrokken.

Noot voor de redactie-