BDO Accountants & Adviseurs
BDO opent digitaal accountantskantoor
Klanten krijgen toegang tot online dienstverlening
BDO opent deze maand haar virtuele accountants- en advieskantoor.
Dankzij de portal `mijn BDO' krijgen klanten digitaal toegang tot de
dienstverlening van BDO. Na een eerste gefaseerde introductie moet het
online accountantskantoor in de loop van 2008 bereikbaar zijn voor
alle klanten van BDO.
Met de lancering van `mijn BDO' zal het online accountants- en
advieskantoor van BDO deze maand voor het eerst in zijn geheel
functioneren. Eerder werden al onderdelen van het virtuele kantoor in
gebruik genomen, maar met het openen van de klantportal vormen de drie
in elkaar grijpende cirkels van intranet, internet (www.bdo.nl) en
extranet (`mijn BDO') samen het Kantoor van de Toekomst. Met het
online accountants- en advieskantoor zet BDO een belangrijke
innovatieve stap waarin efficiency, nog klantgerichter werken en
nieuwe dienstverlening centraal staan. Het uitgangspunt is het
waarmaken van Voor Vrij Ondernemen, waarbij BDO een optimale
dienstverlening aan haar klanten nastreeft.
Zeven dagen per week geopend
In het klantdeel `mijn BDO' van het digitale kantoor vindt elke klant
een overzicht van de diensten die hij of zij afneemt bij BDO. `In
feite is deze dienst vergelijkbaar met een omgeving voor
internetbankieren', stelt Alexander Leppink, manager Business
Development bij BDO. `De klant krijgt toegang tot een virtueel BDO
kantoor dat zeven dagen per week en 24 uur per dag inzicht biedt in
bijvoorbeeld salarisstroken, rapportages en aangiftes, en toegang
geeft tot online diensten zoals Online Boekhouden, Online Salaris, de
online adviesdiensten en online tussentijdse rapportages.'
Communicatietools
In het online accountantskantoor beschikt de klant ook over nieuwe
communicatietools waarmee hij in contact kan treden met zijn adviseur.
`De klant kan zien of zijn of haar BDO-adviseur ook online is en
direct om advies vragen', legt Leppink uit, die de noodzaak van een
virtueel kantoor onderstreept. `De werkwijze van BDO wordt sneller,
efficiënter en nog klantgerichter. Dat is noodzakelijk omdat enerzijds
de behoefte van de klant verandert, maar ook de aard van de
dienstverlening. Het Kantoor van de Toekomst is feitelijk uit deze
gedachte ontstaan.'
Bron:
BDO - Kantoor van de Toekomst
Datum:
14-1-2008 10:03
Contactpersoon
Daan van den Broek
(040) 269 81 37
daan.van.den.broek@bdo.nl