BDO Accountants & Adviseurs


BDO opent digitaal accountantskantoor Klanten krijgen toegang tot online dienstverlening

BDO opent deze maand haar virtuele accountants- en advieskantoor. Dankzij de portal `mijn BDO' krijgen klanten digitaal toegang tot de dienstverlening van BDO. Na een eerste gefaseerde introductie moet het online accountantskantoor in de loop van 2008 bereikbaar zijn voor alle klanten van BDO.

Met de lancering van `mijn BDO' zal het online accountants- en advieskantoor van BDO deze maand voor het eerst in zijn geheel functioneren. Eerder werden al onderdelen van het virtuele kantoor in gebruik genomen, maar met het openen van de klantportal vormen de drie in elkaar grijpende cirkels van intranet, internet (www.bdo.nl) en extranet (`mijn BDO') samen het Kantoor van de Toekomst. Met het online accountants- en advieskantoor zet BDO een belangrijke innovatieve stap waarin efficiency, nog klantgerichter werken en nieuwe dienstverlening centraal staan. Het uitgangspunt is het waarmaken van Voor Vrij Ondernemen, waarbij BDO een optimale dienstverlening aan haar klanten nastreeft.

Zeven dagen per week geopend In het klantdeel `mijn BDO' van het digitale kantoor vindt elke klant een overzicht van de diensten die hij of zij afneemt bij BDO. `In feite is deze dienst vergelijkbaar met een omgeving voor internetbankieren', stelt Alexander Leppink, manager Business Development bij BDO. `De klant krijgt toegang tot een virtueel BDO kantoor dat zeven dagen per week en 24 uur per dag inzicht biedt in bijvoorbeeld salarisstroken, rapportages en aangiftes, en toegang geeft tot online diensten zoals Online Boekhouden, Online Salaris, de online adviesdiensten en online tussentijdse rapportages.'

Communicatietools
In het online accountantskantoor beschikt de klant ook over nieuwe communicatietools waarmee hij in contact kan treden met zijn adviseur. `De klant kan zien of zijn of haar BDO-adviseur ook online is en direct om advies vragen', legt Leppink uit, die de noodzaak van een virtueel kantoor onderstreept. `De werkwijze van BDO wordt sneller, efficiënter en nog klantgerichter. Dat is noodzakelijk omdat enerzijds de behoefte van de klant verandert, maar ook de aard van de dienstverlening. Het Kantoor van de Toekomst is feitelijk uit deze gedachte ontstaan.'
Bron:
BDO - Kantoor van de Toekomst Datum:
14-1-2008 10:03
Contactpersoon
Daan van den Broek (040) 269 81 37
daan.van.den.broek@bdo.nl