VEEL BESLISSERS OP HORECAVA 2008
11 jan 2008
Horecava 2008, die van 7 tot en met 10 januari 2008 in Amsterdam RAI
plaatsvond, is succesvol verlopen. Met name het selectieve
bezoekersbeleid, dat vorig jaar is ingevoerd, heeft gezorgd voor
tevreden reacties bij exposanten. Zo blijkt uit de registratie dat
bijna driekwart van de Horecavabezoekers beslissingsbevoegd is als het
gaat om aankopen en investeringen. Uit de eerste reacties blijkt ook
dat bezoekers de opzet van trendwerelden voor verschillende
horecasectoren waardeerden. Horecava 2008 trok 47.182 bezoekers uit
horeca, catering en grootkeuken en liet een compleet beeld voor de
horecabranche zien met 600 exposanten.
Trendwerelden goed ontvangen
Bijzonder dit jaar waren de vijf trendwerelden waardoor zowel
restaurateurs, hoteliers, discotheken, seizoenshoreca en clubs hun
eigen evenement op de beursvloer hadden. Zo bood trendwereld HOTEL
onderdak aan bijeenkomsten van onder andere topvrouwen uit de
hotelwereld en bracht MARKT naast debatten met koks een verfijnd
aanbod van delicatessen naar de beursvloer. Uit de eerste reacties van
bezoekers blijkt dat de trendwerelden een goede aanvulling vormen op
het exposantenaanbod. Het inspireert om producten te zien in een
real-life setting en bovendien nodigt het uit om met collegaâs te
discussiëren over het vak.
Tijdens de Horecava zijn weer het Nationaal Kampioenschap Horeca voor
koken en gastvrijheid en de Lekkerste Wedstrijden gehouden. Bijzonder
was het jubileum van het Lekkerste Broodje, waarbij uit 25 jaar
winnaars het broodje Alexâ Keuze van Kleyweg Stadskoffiehuis tot het
Aller-Lekkerste Broodje werd gekozen. Veel aandacht trok het Insecten
Spektakel waar vele bezoekers zonder aarzeling hun eerste
insectengerecht proefden.
MAQSfood wint Horecava Innovation Award
Uit 155 inzendingen koos een onafhankelijke jury het vernieuwende
vleesconcept âMAQS 100% Puurâ tot winnaar van de Horecava Innovation
Award 2008, de prijs voor de beste innovatie in de horecabranche. Het
bedrijf heeft een bereidingswijze ontwikkeld om rood vlees en kip in
de magnetron te verwarmen met een heel mals resultaat. Het bereiden
van dit vlees is heel eenvoudig en kost nauwelijks tijd. De winnaar
van de Horecava Innovation Award wordt gekozen uit de vier
categoriewinnaars waarbij MASQfood ook winnaar is in de categorie Food
& Beverage.
In de categorie Interior & Design wint de design wijnkoeler van La
Fraicheur. Een prachtig en functioneel Nederlands ontwerp voor op
tafel waarbij de gast bovendien het etiket blijft zien, zodat deze
weet wat hij drinkt. De categorie Equipment kent de GreasePak van
Vetafscheiders.nl als winnaar, een apparaat dat zonder stroom en water
automatisch zorgt voor het vetvrij maken van afvoerleidingen in
professionele keukens. Het voorkomt verstoppingen en stank. Bij
Services gaat de hoogste eer naar het draadloze Kelner Oproepsysteem
van Eijsink. Dit zorgt voor snellere en betere communicatie tussen
bediening en gasten en tussen medewerkers (keuken - bediening)
onderling en maakt gebruik van de nieuwste technologie.
Horecava 2009
De volgende Horecava vindt plaats van maandag 12 tot en met donderdag
15 januari 2009 in Amsterdam RAI.
*
Amsterdam RAI