Ingezonden persbericht


Januari 2008

Lingerieketen Hunkemöller heeft haar Nederlandse website vernieuwd

Sinds eind december heeft Hunkemöller haar Nederlandse website vernieuwd. Het is nu nog makkelijker voor klanten om aantrekkelijke lingerie, nachtmode, homewear en beachwear online te bestellen. De gehele collectie wordt dankzij de nieuwste internettechniek zeer snel en overzichtelijk gepresenteerd en het biedt de consument optimale mogelijkheden om de gewenste kleding uit te zoeken en te bestellen. Handige details zoals een loep helpen de klant om het materiaal of de exacte snit beter te kunnen zien. "De website (www.hunkemoller.nl) is verkoopgericht en net zoals in onze winkels, is service aan onze klant van groots belang" legt de nieuwe Manager Internet International Nadia Schoenzwytt uit. "Het draait er vooral om verleiding en plezierig winkelen. Bezoekers moeten meteen een goed gevoel krijgen en dat vasthouden". Bestellen gaat heel eenvoudig en levering volgt binnen 48 uur. Retourneren van artikelen is simpel en kosteloos.

De techniek en vormgeving die voor de nieuwe website zijn gebruikt, waren al de basis voor de Duitse Hunkemöller online shop die eind mei 2007 is gelanceerd. Voor de roll-out van online shops in de overige Europese landen waar Hunkemöller ook online actief wil zijn, zoals België en Frankrijk, zullen dezelfde technologie en interface de basis vormen. Zo beoogt Hunkemöller een van de grootste Europese online lingerie speciaalzaken te worden.

Over Hunkemöller
Hunkemöller, dat werd opgericht in 1886, is sinds 1974 onderdeel van VendexKBB Internationaal, tegenwoordig Maxeda. Het bedrijf heeft circa 2.600 medewerkers en vierhonderd winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Spanje, Turkije, Saoedi-Arabië, Egypte, Aruba en Curaçao. Hunkemöller is een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa en zelfs marktleider in de Benelux-landen. De onderneming heeft als missie deze marktleiderspositie ook in de rest van Europa en daarbuiten te bereiken. In het groeiproces worden dan ook steeds meer winkels geopend, in nieuwe landen gebeurt dit onder de naam Bodique.