Ingezonden persbericht


Sony Ericsson contracteert Maria Sharapova als global brand ambassador

Badhoevedorp - 14 januari 2008 - Sony Ericsson Mobile Communications kondigt vandaag aan dat zij een exclusieve sponsorship heeft gesloten met tennisster Maria Sharapova. In het kader van deze overeenkomst, die geldt voor een periode van vier jaar, wordt Maria Sharapova Sony Ericsson Mobile Communications' eerste global brand ambassador.

De mooie en getalenteerde Russische, die in april van dit jaar haar 21ste verjaardag viert, zal een actieve rol spelen in een serie innovatieve, nieuwe consumer brand campagnes die speciaal zijn ontwikkeld om Sony Ericsson's belangrijkste doelgroepen aan te spreken. Maria speelt in deze campagnes een belangrijke rol buiten de tennisbanen. Daarnaast zal zij samen met een design team van Sony Ericsson werken aan een assortiment producten en accessoires.

De 'off-court' overeenkomst is een goede aanvulling op Sony Ericsson's sponsoring van de WTA Tour die in januari 2005 werd ondertekend. In deze overeenkomst, de grootste ooit in de geschiedenis van de vrouwensport, legt Sony Ericsson zich vast om gedurende zes jaar voor een bedrag van in totaal $88 miljoen de WTA Tour te sponsoren. Sony Ericsson's verbintenis met vrouwentennis heeft deze sport een enorme impuls gegeven doordat fans dichter bij het tennis worden betrokken en door nieuwe doelgroepen te interesseren. Dit laatste bijvoorbeeld door opvallende initiatieven als nighttennis, een combinatie van tennis, mode, muziek en dans.

Dee Dutta, Corporate Vice President en head of Marketing bij Sony Ericsson, verklaart "In ons zevende jaar als bedrijf heeft onze merknaam zich enorm ontwikkeld. Het aanstellen van een global brand ambassador is een logische volgende stap om onze merknaam een niveau hoger te tillen in een markt die steeds concurrerender wordt. Maria's status als tennisicoon, haar vastberadenheid, dynamiek, succes en charme passen goed bij het Sony Ericsson merk, dat bekend staat om innovatieve en coole designs. Door onszelf op diezelfde lijn als Maria te plaatsen, door onze ervaring en door ons innovatief denken kunnen we onze klanten over de hele wereld iets nieuws en iets anders aanbieden."

Maria Sharapova voegt daaraan toe, "Het is ontzettend spannend om te werken met een cool merk als Sony Ericsson dat zo'n sterke reputatie heeft in de entertainment industrie. Alhoewel de meeste mensen me kennen als een tennisster heb ik nog heel veel andere passies die verder gaan dan sport: mode, muziek, film en design. En dat alles gaan Sony Ericsson en ik in het kader van onze samenwerkingsovereenkomst samen ontdekken."

Over Sony Ericsson
Sony Ericsson Mobile Communications is in oktober 2001 opgezet als een 50:50 joint venture door Sony en Ericsson, en heeft haar hoofdkantoor in Londen. Het bedrijf ontwikkelt veelzijdige mobiele telefoons, accessoires en Mobile Broadband apparatuur voor de wereldwijde communicatiemarkt en heeft R&D sites in Europa, Japan, China, India en Amerika. Sony Ericsson is hoofdsponsor van de WTA (Women's Tennis Association) en werkt samen met de Association om door het jaar heen de Sony Ericsson WTA tour in meer dan 80 steden te promoten.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (www.SonyEricsson.com/nl) of u kunt contact opnemen met het Call Center (0900-8998318). Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut. Alle Sony Ericsson persberichten en hoge resolutiebeelden zijn te vinden op http://www.sonyericsson.nl/persbronnen

NOOT VOOR DE REDACTIE (