Gemeente Binnenmaas
Commissievergaderingen
Volgende week komen de commissies Ruimtelijke Zaken, Maatschappelijke
Zaken en Algemene Bestuurlijke Zaken & Middelen voor de maandelijkse
vergadering bijeen. De bijeenkomsten worden gehouden in de raadzaal
van het gemeentehuis.
Commissie Ruimtelijke Zaken, dinsdag 15 januari, 20.00 uur
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* gewijzigde vaststelling Correctieve herziening bestemmingsplan
landelijk Gebied;
* voorontwerp bestemmingsplannen voor Heinenoord en
Mijnsheerenland/Westmaas.
Commissie Maatschappelijke Zaken, woensdag 16 januari, 20.00 uur
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* aanpassingen aan de Burgemeester van Bommelschool in Heinenoord en
beschikbaar stellen budget voor onderwijskundige vernieuwingen;
* eerste wijziging Verordening maatschappelijke ondersteuning
gemeente Binnenmaas 2008.
Commissie Algemene Bestuurlijke Zaken & Middelen, donderdag 17 januari, 20.00
uur
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* procedure verdere uitwerking schetsontwerp renovatie en nieuwbouw
gemeentehuis;
* reactie van het algemeen bestuur van de RAD op de conclusies en
aanbevelingen van het onderzoeksrapport van de Rekenkamercommissie
Hoeksche Waard over de dienst.
Vaste onderwerpen
Vaste onderwerpen bij alle commissievergaderingen zijn de mededelingen
die portefeuillehouders en vertegenwoordigers van intergemeentelijke
regelingen doen over zaken die tot het aandachtsveld van de commissie
behoren. De agenda van elke commissie vermeldt verder de lijst met
ingekomen stukken, het verslag van de voorgaande vergadering en de
rondvraag.
Vragenrecht en spreekrecht
Direct aan het begin van de vergadering komt het vragenrecht aan de
orde. Hier mag u in principe vragen stellen over allerlei zaken die
tot het werkterrein van de commissie behoren. U mag het echter niet
hebben over onderwerpen die op de agenda staan.
Als u het juist wel over zon onderwerp wilt hebben, kunt u gebruik
maken van het spreekrecht. U kunt aan het begin van de vergadering bij
de griffier aangeven dat u van het vragen- of spreekrecht gebruik wilt
maken.
Informatie
De agendas zijn ook op deze website te raadplegen onder
Inwoners/Bestuursinformatie/Vergaderkalender. Wanneer u op de link van
de betreffende vergadering klikt, kunt u onder 'toon details' de
stukken downloaden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de
griffier, tel. 078 - 6334587 of 078 - 6334529, of via e-mail:
griffie@binnenmaas.nl.
gemeentehuis
Sportlaan 22
3299 XG Maasdam
postadres
Postbus 5455
3299 ZH Maasdam
telefoon
078 - 676 44 33
fax
078 - 676 19 58
e-mail
gemeente@binnenmaas.nl