Gemeente Binnenmaas

Commissievergaderingen

Volgende week komen de commissies Ruimtelijke Zaken, Maatschappelijke Zaken en Algemene Bestuurlijke Zaken & Middelen voor de maandelijkse vergadering bijeen. De bijeenkomsten worden gehouden in de raadzaal van het gemeentehuis.

Commissie Ruimtelijke Zaken, dinsdag 15 januari, 20.00 uur

Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* gewijzigde vaststelling Correctieve herziening bestemmingsplan landelijk Gebied;

* voorontwerp bestemmingsplannen voor Heinenoord en Mijnsheerenland/Westmaas.

Commissie Maatschappelijke Zaken, woensdag 16 januari, 20.00 uur

Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* aanpassingen aan de Burgemeester van Bommelschool in Heinenoord en beschikbaar stellen budget voor onderwijskundige vernieuwingen;
* eerste wijziging Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Binnenmaas 2008.

Commissie Algemene Bestuurlijke Zaken & Middelen, donderdag 17 januari, 20.00 uur

Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* procedure verdere uitwerking schetsontwerp renovatie en nieuwbouw gemeentehuis;

* reactie van het algemeen bestuur van de RAD op de conclusies en aanbevelingen van het onderzoeksrapport van de Rekenkamercommissie Hoeksche Waard over de dienst.

Vaste onderwerpen

Vaste onderwerpen bij alle commissievergaderingen zijn de mededelingen die portefeuillehouders en vertegenwoordigers van intergemeentelijke regelingen doen over zaken die tot het aandachtsveld van de commissie behoren. De agenda van elke commissie vermeldt verder de lijst met ingekomen stukken, het verslag van de voorgaande vergadering en de rondvraag.

Vragenrecht en spreekrecht

Direct aan het begin van de vergadering komt het vragenrecht aan de orde. Hier mag u in principe vragen stellen over allerlei zaken die tot het werkterrein van de commissie behoren. U mag het echter niet hebben over onderwerpen die op de agenda staan.

Als u het juist wel over zon onderwerp wilt hebben, kunt u gebruik maken van het spreekrecht. U kunt aan het begin van de vergadering bij de griffier aangeven dat u van het vragen- of spreekrecht gebruik wilt maken.

Informatie

De agendas zijn ook op deze website te raadplegen onder Inwoners/Bestuursinformatie/Vergaderkalender. Wanneer u op de link van de betreffende vergadering klikt, kunt u onder 'toon details' de stukken downloaden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de griffier, tel. 078 - 6334587 of 078 - 6334529, of via e-mail: griffie@binnenmaas.nl.

gemeentehuis
Sportlaan 22
3299 XG Maasdam

postadres
Postbus 5455
3299 ZH Maasdam

telefoon
078 - 676 44 33

fax
078 - 676 19 58

e-mail
gemeente@binnenmaas.nl