Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Livedesk: nu ook betaalbare chattoepassingen voor het MKB

Amsterdam, 15 januari 2008 --- Vanaf deze week is Livedesk, een chattoepassing voor het MKB, verkrijgbaar. De toepassing wordt in drie varianten op de markt gebracht met als doel de communicatie tussen consumenten en bedrijven flexibeler te laten verlopen. Livedesk is een product van de gelijknamige communicatiesoftwareleverancier in Nederland.

Deze chattoepassing maakt het mogelijk om online direct in contact te komen met een bedrijf. De websitebezoeker hoeft vooraf niets te downloaden of te installeren; met één druk op de knop wordt het chatvenster geopend en de dialoog gestart.

Het product is in drie versies verkrijgbaar: Livedesk Go, Livedesk Pro en Livedesk Consult. Alle drie de toepassingen zijn webbased. De Go versie is bedoeld voor kleinschalig gebruik om bezoekers bijvoorbeeld te helpen bij online bestellingen. De Pro en Consult versie zijn ontworpen voor call centers met meerdere afdelingen en een backoffice. Met de Pro versie is het mogelijk om bezoekers handmatig of automatisch uit te nodigen voor een chatgesprek. Het voeren van een adviesgesprek in tekst, beeld en spraak is mogelijk met Livedesk Consult.

Livedesk speelt in op de behoefte bij MKB'ers die hun serviceniveau willen verhogen en op laagdrempelige wijze bereikbaar willen zijn voor klanten. Door de lage kosten, de goedkoopste versie kost 99 euro per maand en de duurste 129 euro per maand, zijn de chattoepassingen van Livedesk nu ook geschikt voor het midden- en kleinbedrijf.

Uit eigen onderzoek blijkt dat op een live chatknop positiever wordt gereageerd. Resultaten tonen aan dat bij honderd views gemiddeld twee keer op een terugbelknop wordt geklikt. Bij een live chatknop is dit aantal gemiddeld elf. Natuurlijk zijn deze cijfers afhankelijk van het soort product of dienst en de toepassing en presentatie van een chatknop.

De basisconversie van websites wordt verhoogd door terugbel- en chatknoppen, al zitten daar grote verschillen in. Bovendien ligt de conversie van bezoeker naar klant bij chatgesprekken hoger dan bij telefoongesprekken. De conversieverhoging van bezoeker naar klant is bij telefonisch contact ongeveer één procent. De conversieverhoging door middel van chat bedraagt twaalf procent.

Livedesk heeft, toen de website begin december nog in bèta draaide, al meer dan 25 klanten mogen verwelkomen. Het gaat om webshops, reissites en financiële websites. Tijdens de Webwinkel Vakdagen, 16 en 17 januari in de Jaarbeurs in Utrecht, zal Livedesk haar product demonstreren. Livedesk staat op stand 010.

Over Livedesk
Livedesk is de snelst groeiende leverancier in Nederland van online communicatiesoftware voor het MKB. Sinds 2007 levert Livedesk chatsoftware voor betere en snellere communicatie met websitebezoekers voor kleine en middelgrote bedrijven. De in eigen huis ontwikkelde technologie is volledig webbased. Hierdoor is de software platform onafhankelijk en toegankelijk zonder iets te hoeven downloaden of te installeren.