Consumentenbond
---
15 januari 2008
Terugdraaien betaling Tel Sell
Gedupeerde consumenten die onlangs bij Tel Sell een product hebben
besteld en betaald, maar nog niet geleverd hebben gekregen, hebben nog
één mogelijkheid om niet met lege handen te komen zitten. Consumenten
die betaald hebben met een incasso afgegeven via internet kunnen deze
namelijk nog laten terugdraaien.
Een machtiging afgegeven via internet is eigenlijk juridisch ongeldig.
Consumenten kunnen deze laten terugdraaien via de procedure onterechte
incasso (binnen 12 maanden na afschrijvingen). Hetzelfde geldt voor
telefonische machtigingen die niet binnen enkele dagen schriftelijk
zijn bevestigd door Tel Sell. Klanten kunnen hiervoor terecht bij hun
eigen bank .
Curator
Consumenten die producten hebben besteld en betaald maar nog niet
geleverd hebben gekregen of een product hebben geretourneerd kunnen
zich melden bij de curator. Zij kunnen hun vordering dan indienen
samen met het betaalbewijs (bijv. een bankafschrift) en eventuele
andere stukken. Stuur het geheel op naar: Tel Sell B.V., tav
Curatoren, Koningsbeltweg 22, 1329AG Almere. De bond adviseert
consumenten voorlopig geen producten bij Tel Sell te bestellen. Het is
beter af te wachten tot er meer duidelijk is over een doorstart
voordat u een bestelling doet bij Tel Sell. Ook het retourneren van
producten raadt de bond af, want de kans is groot dat men geen geld
terugkrijgt.