PERSBERICHT
Utrecht, 14 januari 2008
Samenwerking Capgemini Outsourcing en Maxeda IT Services
Vanaf 1 februari 2008 zal Capgemini Outsourcing B.V. de IT-activiteiten van Maxeda en
HEMA in beheer nemen. De overeenkomst die op 14 december jongstleden werd gesloten, heeft
een looptijd van vijf jaar en behelst zowel infrastructuur- als applicatiemanagement. Door deze
overeenkomst versterkt Capgemini zijn positie in de retail en, door de wereldwijde expertise
van Capgemini, worden de internationale groeiambities van Maxeda en HEMA beter
ondersteund.
Na een intensief aanbestedingstraject van circa een half jaar kwam Capgemini als beste aanbieder uit
de bus. Capgemini onderscheidde zich vooral positief op HRM, juridisch en commercieel vlak.
Flexibiliteit, transformatie, samenwerking en het samenbrengen van kennis en kunde stonden in het
aanbod van Capgemini centraal.
Peter Croes, directeur Capgemini Outsourcing B.V.: "Na de contracten die we het afgelopen jaar
sloten met Rijkswaterstaat, Eneco, en retailcontracten met KPN is de samenwerking met Maxeda een
nieuw hoogtepunt. Met deze samenwerking zetten we een belangrijke stap voorwaarts in de
retailbranche."
Tony DeNunzio, bestuursvoorzitter van Maxeda: "Met de overdracht aan Capgemini verkrijgen wij
een partner met wereldwijde kennis en ervaring, waarmee we onze internationale groeidoelstellingen
beter kunnen accommoderen. Verder sluit het uitbesteden van onze IT-activiteiten aan op de strategie
van Maxeda om zich meer op onze core business te richten, en dat is retail. Tenslotte, biedt de
overdracht voor onze IT-medewerkers betere carrièreperspectieven."
De overeenstemming is nog onder voorbehoud van advies van de Centrale Ondernemingsraad en
goedkeuring door de NMa. De verwachting is dat de overeenkomst eind januari dit jaar zal zijn
afgerond.
EINDE PERSBERICHT
PERSBERICHT
Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot
aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en
outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar
klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business
Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van
technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte
mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe
groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten.
Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 83.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in
2006 een omzet van 7,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com
Voor meer informatie
Capgemini
Madelon Kaspers
Woordvoerder
Telefoon: +31 (0) 30 689 2453
Mobiel: +31 (0) 6 100 358 34
Email: persvoorlichting.nl@capgemini.com
Stassen Communicatie
Telefoon: +31 (0) 30 693 0664
Cap Gemini Nederland