Time : 10:45:23
Date : 15 January 2008
Sender Name: fieldcommunication/Urbancommunication

GUIDO richt zich nu ook op laatstejaars humaniora met het nieuwe Guido Bamazine

Uitgeverij GUIDO en Uitgeverij Averbode slaan nu ook de redactionele handen in elkaar. Na de samenwerking op vlak van advertentiewerving, komt er dus ook een redactioneel verbond. Met een blistering van Averbodes Reflector Special/Actual Quarto Special en het gloednieuwe Guido Bamazine, richten ze zich samen op laatstejaars humaniora. Het nieuwe magazine van Uitgeverij GUIDO zal 'geblisterd' worden met de bestaande Reflector Special/Actual Quarto Special van Averbode. Als magazine voor de specifieke doelgroep van laatstejaars humaniora was Reflector Special/Actual Quarto Special eigenlijk al een unicum. Inhoudelijk baseert Reflector Special/Actual Quarto Special zich op de waaier aan studiekeuzes in het Hoger Onderwijs. Voor deze doelgroep liggen er echter tal van mogelijkheden naast de ernstige aanpak van Averbode. Guido Bamazine zal daarom eerder het fun-aspect dan het studie-aspect van het studentenleven gaan benadrukken, en het is die inhoudelijke tegenstelling die van de blister een boeiend geheel maakt.

Van de blister - die verschijnt op 3 maart - zullen 40.000 exemplaren verspreid worden in Vlaanderen, en evenveel in Wallonië. Alle magazines worden verdeeld in middelbare scholen, zowel in het Gemeenschapsonderwijs als in het Vrij Onderwijs. Van Guido Bamazine verschijnen daarnaast nog 20.000 extra exemplaren, los van Reflector Special/Actual Quarto Special, die enkel in Vlaanderen worden verdeeld.
Laatstejaars humaniora zijn voor de adverteerdersmarkt van groot belang. Ze staan op het punt de overgang te maken van scholier naar student, en dat gaat gepaard met specifieke noden en verlangens waarop adverteerders handig kunnen inspelen. En toch vormen net zij een moeilijk te bereiken doelgroep.
GUIDO, dat zich tot nog toe enkel toespitste op hogeschool- en universiteitsstudenten, biedt met de komst van Guido Bamazine dus ook de mogelijkheid om te adverteren naar laatstejaars humaniora. Op die manier is GUIDO het aanspreekpunt bij uitstek geworden voor adverteerders die doelgericht en betrouwbaar willen adverteren naar de jeugdige consument.

Over GUIDO
GUIDO NV richt zich als mediabedrijf exclusief op scholieren, studenten en young starters.
GUIDO is de voorbije 15 jaar zorgvuldig uitgebouwd met eigen online en offline mediakanalen, databases en technologie, zodat GUIDO haar klanten op professionele wijze meetbare, onderbouwde en creatieve media-mixes kan aanbieden.
Naast de verkoop van deze selectieve media in eigen regie "gidst" GUIDO merken, reclamebureaus en non-profitorganisaties (bv. universiteiten, culturele gezelschappen, ...) die scholieren, studenten of young starters als doelgroep hebben of ambiëren. GUIDO telt vandaag 24 voltijds, hooggeschoolde medewerkers en is uitgesproken marktleider in haar niche in België.

GUIDO NV
Bruiloftstraat 127

9050 Gent
Tel.: 09 210 74 84
Fax.: 09 210 74 85
www.guido.be
www.regieguido.be

Over Averbode
Uitgeverij Averbode startte als uitgever van kinder- en jongerentijdschriften in 1920 onder de naam "Goede Pers", in de schaduw van de Norbertijnenabdij van Averbode. 'Zonneland', de 'Vlaamse Filmpjes' en 'Doremi' staan in het collectief geheugen gegrift. Door de jaren heen heeft Uitgeverij Averbode een meer dan stevige reputatie uitgebouwd op het vlak van educatieve tijdschriften.

Uitgeverij Averbode N.V.
Abdijstraat 1 postbus 54

3271 Averbode
Tel. 013 780 111
Fax. 013 780 183

Voor Hi-Res beelden, kijk op
http://fileserver.urbancommunication.be/GUIDO-AVERBODE/

Meer informatie?
UrbanCommunication
Sint-Annadreef 68B

1020 Brussel
Tel. 02 478 78 38
pieter@urbancommunication.be
thomas@urbancommunication.be

Of
Wouter Van Cauwenberge
Managing Partner GUIDO NV
Bruiloftstraat 127

9050 Gentbrugge
Tel. 09 210 74 89
wouter@guido.be

Of
Ann Vanoppen
UitgeverijAverbode NV
Abdijstraat 1 postbus 54

3271 Averbode
Tel. 013 780 184
ann.vanoppen@verbode.be

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR