Ingezonden persbericht


Persbericht

ID interactive realiseert nieuwe website restaurant De Librije

Zwolle, 16 januari 2008 Vanaf vandaag staat de nieuwe website van restaurant De Librije uit Zwolle online (www.librije.com). De website is een creatie van ID interactive, het full service-bureau voor interactieve digitale media. De belangrijkste uitgangspunten bij de ontwikkeling waren het informeren en het verrassen van de bezoekers. Behalve uitgebreide praktische informatie bevat de site daarom veel interactieve elementen, zoals foto s, filmpjes en radiofragmenten. De website geeft gasten van De Librije een goed voorproefje op hun bezoek aan het restaurant.

De Librije wilde een website met dezelfde kwalitatieve en creatieve uitstraling als het restaurant zelf. Het resultaat is een zeer dynamische, verrassende en sfeervolle site. Aan de hand van tien thema s (bijvoorbeeld Passie , Regionaal en Wijnen ) krijgt de bezoeker teksten, filmpjes, foto s en geluidsfragmenten voorgeschoteld. De website vormt hierdoor echt een afgeleide van de sfeer en uitstraling van het restaurant.

De Librije vond het daarnaast van belang om de bezoekers van de site zo veel mogelijk te informeren over bijvoorbeeld het menu, de mogelijkheden om te reserveren, de route en de parkeermogelijkheden. Ook wordt er veel informatie verschaft over de broertjes en zusjes van het restaurant, zoals de Librijewinkel, hotel Het Spinhuis en de eigen wijn-spijsopleiding Librije Atelier die in mei 2008 van start gaat.

Thérèse Boer, gastvrouw van De Librije: Gastvrijheid is een belangrijk uitgangspunt bij alles wat wij doen. Het is heel fijn dat ID interactive onze visie op gastvrijheid in creatief en technisch opzicht heeft weten te vertalen. Wij gaven simpelweg onze wensen door en zij wisten die te realiseren. We zijn erg betrokken geweest bij de ontwikkeling van de site, zo hebben we alle teksten zelf aangeleverd en persoonlijke foto s en filmpjes ter beschikking gesteld. Het eindresultaat is dan ook geheel naar onze wens! Het persoonlijke karakter van de website blijkt ook uit de digitale knipselmap. Vanaf begin jaren negentig heeft Thérèses vader alle knipsels over De Librije bewaard. Een selectie daarvan is nu digitaal beschikbaar gemaakt in een doorbladerbare map.

Arnout Schutte van ID interactive: Veel restaurantsites zien er vrijwel hetzelfde uit, met basisinformatie over het menu, foto s van het interieur en foto s van gerechten. De Librije is groot geworden door een geheel eigen koers te varen daarom hebben we heel bewust een site ontwikkeld die niet standaard is. Mede dankzij de duidelijke ideeën en waardevolle bijdragen van Jonnie en Thérèse zelf is het een unieke website geworden die recht doet aan de eigenheid van De Librije.

ID interactive Burgemeester Van Roijensingel 21 - 8011 CT Zwolle

Tel: 038-4229999 e-mail: info@idinteractive.nl internet: www.idinteractive.nl

Over ID interactive

ID interactive is een full service-bureau voor interactieve digitale media, gespecialiseerd in strategie en creatie. Het bureau ondersteunt en realiseert actiematige en strategische projecten en levert daarmee een substantiële bijdrage aan de online marktstrategie van A-merken (in wording). Het dienstenpalet van ID interactive bestaat uit advies en design van corporate websites, webshops, extranetten, portals, e-mail nieuwsbrieven, games en banners en ID manager, het softwareplatform voor marketing resource management. ID interactive is onderdeel van Capital ID. Voor meer informatie zie: www.idinteractive.nl.


---

Voor de redactie:

Influx PR Frieda Zieleman tel: 055 3663034 e-mail: frieda@influx-pr.com