Startsein voor strijd om publieksprijs

16/01/2008 16:10



Mondi, de belangenorganisatie



Mondi Award 2007

Mondi wil als belangenorganisatie graag het kaf van het koren scheiden. Maar in plaats van mee te gaan in de hang naar sensatie van de media, wil Mondi ook benadrukken wat goed gaat in de internationale vastgoedmarkt. Met de Mondi Award geeft de belangenorganisatie (aspirant) kopers van buitenlands onroerend goed de kans om zich uit te spreken over hun ervaringen met een makelaar of projectontwikkelaar.

Door de vele geruchtmakende zaken die breed uitgemeten zijn in de media kan er paniekvoetbal ontstaan. Daar is niemand bij gebaad. Het doel van Mondi is juist dat iedereen succesvol een woning of investeringsobject koopt in het buitenland. En u kunt daarbij helpen door aan te geven wat u positieve ervaringen zijn.

Dat bedrijven hun voordeel kunnen doen met een nominatie spreekt voor zich, maar voor een belangenorganisatie als Mondi is het eveneens van belang om te weten wat uw ervaringen met 'de markt' zijn. Om toekomstige kopers van buitenlands onroerend goed optimaal te kunnen informeren, is het voor Mondi van belang te weten hoe de verschillende makelaars functioneren.

Veel makelaars en projectontwikkelaars werken elke dag hard om kopers van buitenlands onroerend goed optimaal van dienst te zijn. Ze investeren in kennis, geven objectieve informatie, zijn klantvriendelijk en besteden ook tijd en aandacht aan de aftersales. Ook uit eigen belang, want een tevreden klant is de best denkbare (mond-tot-mond) reclame. Mondi heeft twee jaar geleden het initiatief genomen om de écht klantvriendelijke professionals één keer per jaar in het zonnetje te zetten. Hoe werkt het?

De Mondi Award is een publieksprijs waarbij alles draait om uw ervaring met een makelaar of een projectontwikkelaar. Stel uzelf de volgende vragen: Bent u vriendelijk ontvangen in een professionele omgeving? Had uw contactpersoon kennis van zaken? Heeft u ook achteraf het idee dat u goed bent begeleid? Was u voor de aanbieder ook nog interessant nà de aankoop?

Door uw stem uit te brengen steunt u niet alleen de mensen die u zo goed hebben begeleid bij de aankoop van ùw woning, maar ook de mensen die zich oriënteren en nog moeten kopen. Uw stem draagt bij aan een transparante(re) internationale onroerendgoedmarkt. En dat is hard nodig, want nog steeds worden goedwillende mensen gedupeerd doordat de verkopende partij onvoldoende vakkennis bleek te hebben. Makelaars kunnen de plank flink misslaan en dat gaat altijd ten koste van de koper. Daarom is het, net als voorgaande jaren, ook dit jaar mogelijk om aan te geven waarom een makelaar of projectontwikkelaar naar uw overtuiging de Mondi Award juist níét zou mogen winnen. Als dit bedrijf genomineerd zou blijken te zijn, dan worden strafpunten in mindering gebracht. Ook hiervoor geldt dat u goed moet motiveren waarom u die mening bent toegedaan. Mondi waarborgt de privacy van de inzenders, wat betekent dat namen en gegevens niet aan derden bekend worden gemaakt. Alles moet verifieerbaar zijn, dit betekent ook dat anonieme inzendingen niet in behandeling worden genomen.

Bent u enthousiast over het initiatief en vindt u dat uw makelaar of projectontwikkelaar een extra schouderklopje verdient? Vul dan vandaag nog het antwoordformulier in op de website. Daarop staan zeven criteria vermeld en voor elk onderdeel kunnen tussen de één en tien punten worden gegeven. Het maximum aantal punten is dus zeventig. Maar let op! De motivatie kan namelijk het verschil maken. Alle motivaties worden gelezen en beoordeeld. Een sterke motivatie levert maar liefst dertig extra punten op.

Breng uw stem uit via het antwoordformulier op de website www.mondi.nl

Winnaar Mondi Award 2005: Kurt,Safir?
Winnaar Mondi Award 2006: Masa International Nederland





http://www.mondi.nl