Ingezonden persbericht


Pleon uitgeroepen tot European Consultancy of the Year

Amsterdam, 16 januari 2008 - Communicatieadviesbureau Pleon is door The Holmes Report uitgeroepen tot European Consultancy of the Year. Holmes is de belangrijkste organisatie die onderzoek doet naar de internationale communicatie-industrie en jaarlijks het gelijknamige rapport uitgeeft.

Volgens The European Consultancy Report Card 2007 heeft Pleon heeft zulk sterk resultaat geboekt om zichzelf neer te zetten als leider in de Europese PR-branche, dat het eenvoudig is om te vergeten is dat het bedrijf slechts drie jaar oud is.

Pleon is in 2004 vanuit Nederland opgericht en heeft op dit moment 32 kantoren in 15 Europese landen. Er werken 1.100 mensen bij het communicatieadviesbureau dat werkt voor een groot aantal multinationals, ministeries en voor de Europese Unie.

De belangrijkste criteria voor The Consultancy Report Card zijn gesprekken met 100 internationale opdrachtgevers, persoonlijke gesprekken met de bureaus, erkenning door de brancheorganisaties en groei. Daarnaast worden ook de Sabre Awards, de door The Holmes Report uitgereikte prijzen voor de meest effectieve PR-campagnes, meegenomen. (Zie: www.holmesreport.com)

Tim de Boer, European boardmember van Pleon en CEO van Pleon Nederland: "De afgelopen drie jaar hebben we veel energie gestoken in de ontwikkeling van onze organisatie en de uitwisseling van onze medewerkers door heel Europa in het bijzonder. Om door de belangrijkste analist van de communciatie-industrie nu al uitgeroepen te worden tot European Consultancy of the Year is vooral een groot compliment voor al onze medewerkers."

Over Pleon
Pleon is het grootste communicatieadviesbureau in Europa. Het bureau heeft specialisten op het gebied van public relations, public affairs, corporate communications, marketing, change management, riskmanagement en design. Pleon is onderdeel van BBDO Worldwide.

Maurits Blok
Pleon Amsterdam
020 - 487 4000
maurits.blok@pleon.com

www.pleon.com en www.pleon.nl