Gemeente Urk

Start promotiecampagne Beter af op Urk
Boegbeelden voor informatiebord Beter af op Urk.JPG

Woensdag 16 januari 2008 presenteert de gemeente Urk een promotiecampagne gericht op bedrijven en toeristen buiten Urk. Beter af op Urk heet de campagne, die onder andere bestaat uit vrachtwagenreclame, welkomstborden en een glossy magazine dat regelmatig gaat verschijnen.

Uit onderzoek blijkt dat Urk vooral bekend is om zijn vis en klederdracht. Niet iedereen weet dat Urk nog veel meer te bieden heeft voor bedrijfsleven en toeristen. Daarom start de gemeente Urk in samenwerking met promotionele organisaties en bedrijfsleven met de campagne `Beter af op Urk'.

In een thematische aanpak worden de parels van Urk belicht. Het eerste Urk Magazine dat vandaag ten doop is gehouden belicht het thema Urk Culinair. Urk heeft een groot en aantrekkelijk horeca-aanbod, waarmee het dorp ook landelijke bekendheid heeft. Het magazine laat ook zien dat binnen het bedrijfsleven naast de verwerking van vis op Urk steeds meer verwerking van ander voedsel plaatsvindt.

De campagne `Beter af op Urk' zal meerdere jaren gaan lopen. Het Urk Magazine komt 4 keer per jaar uit met ieder kwartaal een ander verrassend thema.

Wethouder Koffeman van economische zaken en toerisme: ´We willen nadrukkelijker naar buiten treden en ons verkopen. We richten ons in de eerste plaats op het bedrijfsleven buiten Urk. Het gaat goed met de Urker economie, maar uitbreiding en verbreding van de werkgelegenheid is welkom. Urk ziet graag nieuwe bedrijven op haar bedrijventerreinen verschijnen, in het verlengde van de vissector of juist andere branches. De toeristisch recreatieve promotie is een speerpunt. Het aantal toeristen en recreanten neemt ieder jaar toe en dat merken we aan de werkgelegenheid bij de horecabedrijven. Promotie is iets wat de gemeente niet alleen kan. Bedrijfsleven en overheid moeten samen optrekken en datgene waar Urk sterk in is naar voren brengen. De Urker bevolking speelt hierin natuurlijk ook een belangrijke rol. We zijn allemaal ambassadeurs van Urk.´

Meer informatie: klik hier.

Foto: Boegbeelden voor het onthulde informatiebord. V.l.n.r. burgemeester Jaap Kroon, Cees Kramer (chefkok restuarant Mes Amis), Danielle Visser (Tourist Info urk).