Persbericht
Doetinchem, 16 januari 2008
Boerderij.nl wint LOF Innovatieprijs
Zesde prijs op rij voor Reed Business
Boerderij.nl, het online platform voor de boer, heeft gisteren tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst
van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) de LOF Innovatieprijs gewonnen. Het was voor
Reed Business de zesde keer op rij dat het mediabedrijf een van de LOF-prijzen in de wacht
sleept.
Juryrapport
De jury over Boerderij.nl: "Boerderij.nl is een prachtige aanvulling op een vertrouwd, traditioneel
concept. Het blaast nieuw leven in het provinciale imago van de boer. Dat de site een succes is
bewijzen de overweldigende bezoekersaantallen." Juryvoorzitter Flip Vuijsje roemde in het
algemeen de kwaliteit van de inzendingen dit jaar.
Drie nominaties
Reed Business was met drie titels genomineerd voor een van de twee LOF-prijzen.
In de categorie LOF Innovatieprijs was ook HealthDirect.nl, het platform voor artsen en medisch
specialisten, genomineerd.
In de categorie LOF-prijs voor Vakinformatie miste Reed Business-titel Praktijkblad
Ondernemingsraad/ORnet.nl de titel nipt.
Zes keer op rij
Het was voor Reed Business de zesde keer op rij dat het mediabedrijf met een LOF
(innovatie)prijs naar huis ging. In 2003 won Distrifood de LOF-prijs voor Vakinformatie, in 2004
en 2005 deden achtereenvolgens Bizz en Travelecademy hetzelfde, in 2006 won Technische
Revue/TR-online de LOF-Innovatieprijs en Auto & Motor TECHNIEK pakte in 2007 de LOF-prijs
voor Vakinformatie.
Boerderij
Het weekblad Boerderij bestaat bijna 95 jaar en is het grootste onafhankelijke weekblad voor de
landbouw. Boerderij is op internet te vinden via www.boerderij.nl.
Reed Business
Reed Business is onderdeel van een van 's werelds grootste mediaconcerns Reed Elsevier.
Reed Business geeft merken uit als Elsevier, FEM Business, Misset Horeca, Boerderij, Zibb en
Totaljobs, en neemt daarmee marktleiderposities in in vrijwel alle business-to-business sectoren.
Bij Reed Business in Nederland werken 1.500 mensen.
Ingezonden persbericht