Provincie Friesland


---

PERSBERICHT

Nummer: 009 (JBV)
Datum: 16 januari 2008

Provincie Fryslân opent nieuw loket en chatservice op internet

De provinciale website is uitgebreid met een producten- en dienstenloket en een chatservice. Hiermee wordt de dienstverlening van de provincie aan het publiek verbreed en kunnen contacten tussen de provincie en haar klanten gemakkelijker worden gelegd.

Het loket bevat beschrijvingen van vergunningen, subsidies en voorschriften die de provincie op basis van landelijke wet- en regelgeving uitvoert en die voor alle provincies identiek zijn, maar ook specifieke producten van de provincie zelf. Voorbeelden van specifieke producten zijn het vragen van een ontheffing voor het rapen van kievitseieren en het aanvragen van subsidies voor activiteiten om de Friese literatuur te promoten. Vanuit het loket kunnen aanvraagformulieren worden gedownload of rechtstreeks ingevuld. Ook wordt doorverwezen naar producten en diensten van andere overheden. De realisatie van dit loket, dat is te vinden via www.fryslan.nl/loketonline, maakt deel uit van het nieuwe informatiebeleid van de provincie.

Daarnaast biedt de provincie via de website een chatservice aan, waarmee de vragensteller en publieksvoorlichters van de provincie in direct contact met elkaar staan. Chatten is laagdrempeliger dan telefoneren. Vergeleken met e-mailen, worden belangstellenden sneller geholpen. De provincie kan bijvoorbeeld direct om een toelichting vragen als de vraag niet helder is. De vragenstellers krijgen vervolgens meteen antwoord. De chatservice, die op werkdagen is geopend, is te vinden op www.fryslan.nl onder provinciale organisatie.


---- --