diensten
Service afspraken
Naar een betere dienstverlening in Zwolle.
Poster iets te melden De gemeente Zwolle werkt continue aan een betere
dienstverlening. Daarom heeft de gemeente voor een aantal van zijn
producten of diensten een belofte gemaakt over de kwaliteit van
dienstverlening die een klant of burger mag verwachten. Dat betekent
bijvoorbeeld dat men bij een bezoek op afspraak aan de publieksbalie
binnen 5 minuten geholpen moet worden.
Wanneer de afspraken uit de servicegarantie niet worden gehaald krijgt
de klant een tegemoetkoming. Deze kan, afhankelijk van het product of
de dienst, bestaan uit een kleine attentie, een VVV-bon of nog iets
anders. Dit zal altijd gepaard gaan met een mondeling of schriftelijk
excuus.
zeven producten en diensten
Nu worden voor zeven producten of diensten een servicegarantie
afgesloten. In de loop van 2008 wordt dit aantal uitgebreid. Het gaat
nu om de volgende diensten of producten:
* De klant krijgt minimaal 4 weken van te voren bericht als zijn of
haar reisdocument verloopt.
* De klant wordt bij een bezoek op afspraak aan de publieksbalie
binnen 5 minuten geholpen.
* Na aanvraag kan een rijbewijs of reisdocument binnen 5 dagen
worden opgehaald.
* Op melding over de openbare ruimte wordt binnen 3 werkdagen actie
ondernemen. De actie varieert van terugbellen tot het oplossen van
het probleem tot alles wat daar tussen ligt.
* Op een aanvraag kosten levensonderhoud wordt binnen 8 tot 13 weken
beslist.
* Elke controle van de milieu-inspectie wordt binnen twee weken
afgerond met een brief.
* Op een aanvraag van kwijtscheldingen van gemeentelijke belastingen
wordt in de verkorte procedure uiterlijk 31 maart beslist.
Bron: afdeling communicatie
Datum van 15-11-2007 tot 14-11-2008
Gemeente Zwolle