Gemeente Overbetuwe
Inwoners Overbetuwe kunnen eigen klantgegevens inzien
Inwoners van Overbetuwe die een bijstandsuitkering krijgen óf die
ingeschreven staan bij het CWI of het UWV, kunnen sinds 3 januari via
internet hun gegevens inzien en controleren.
De gemeente Overbetuwe, het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en de
Uitvoeringsorganisatie Werknemersverzekeringen (UWV) werken intensief
samen. De drie organisaties opereren (vooralsnog) vanaf één
gezamenlijk internetadres: www.werk.nl. Hier kunnen alle inwoners van
Overbetuwe terecht met alles dat te maken heeft met uitkeringen en het
(weer opnieuw) vinden van werk.
Deze drie organisaties wisselen onderling gegevens over hun klanten
uit. Dit betekent dat klanten niet steeds hun gegevens opnieuw hoeven
op te geven én dat alle drie de organisaties hun klanten beter kunnen
bedienen. Veel van die gegevens kunt u nu ook zelf inzien via internet
in uw Digitaal Klantdossier.
Wat is Digitaal Klantdossier?
Het Digitaal Klantdossier is uw eigen elektronische dossier waarin
belangrijke gegevens staan die over u bij ons bekend zijn. Denk
bijvoorbeeld aan uw naam- en adresgegevens, de eventuele uitkering die
u krijgt en door u gevolgde opleidingen. U heeft nu ook zelf toegang
tot deze gegevens.
Hoe krijgt u toegang?
Het Digitaal Klantdossier is beschikbaar via de website van het CWI.
Daar kunt u gebruik maken van de elektronische diensten: inschrijven
als werkzoekende, aanvraag van een werkeloosheids- of
bijstandsuitkering en inzien eigen gegevens.
Om te voorkomen dat anderen dan uzelf uw gegevens kunnen inzien, is de
toegang tot deze diensten beveiligd. Daarom moet u eerst inloggen met
behulp van uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD, dan moet u die eerst
aanvragen via www.digid.nl. Met uw DigiD gebruikersnaam en
-wachtwoord, kunt u daarna uw Digitaal Klantdossier inzien.
Als u over een DigiD beschikt, kunt u niet alleen gebruik maken van de
elektronische diensten van CWI, UWV en de gemeente, maar ook van
andere overheidsinstellingen zoals de Belastingdienst en de
Informatiebeheergroep.
Heeft u thuis bijvoorbeeld geen computer of toegang tot internet? Klik
dan hier voor meer informatie over de verschillende mogelijkheden om
gebruik te maken van het Digitaal Klantdossier.
Kloppen uw gegevens niet?
Als mocht blijken dat er onjuiste gegevens in uw Digitaal Klantdossier
staan, dan kunt u correcties doorgeven aan één van de drie
samenwerkende instanties. Voor een deel van de gegevens kan dat direct
via de site, voor andere gegevens staat op de site vermeld hoe u deze
kunt corrigeren.
En verder?
De huidige versie van het Digitaal Klantdossier is nog maar het begin.
In de toekomst zullen mogelijk ook gegevens van andere instanties
worden getoond, zoals de Sociale Verzekeringsbank, de
Informatiebeheergroep en de Belastingdienst. Bovendien kunt u in de
toekomst ook via internet formulieren inleveren en bijzondere bijstand
aanvragen. Kortom, de mogelijkheden van het Digitaal Klantdossier
zullen toenemen en de volledigheid en actualiteit van uw gegevens zal
verder verbeteren.
Vragen en/of meer informatie over DKD?
Als u klant bent, neem dan contact op met uw klantmanager. Bent u geen
klant, neem dan contact op met het Loket Zorg en Inkomen in het
gemeentehuis van Elst of neem telefonisch contact op. Openingstijden
Loket Zorg en Inkomen: maandag t/m vrijdag 08.30-12.30 uur.
Telefonisch spreekuur: iedere werkdag van 9.00-10.00 uur op
telefoonnummer: (0481) 362 300.
Voor algemene vragen kunt u ook met het landelijke nummer voor het
Digitaal Klantdossier bellen: 0800-8001 (gratis).