Ingezonden persbericht


Persbericht

Studenten doen alles voor bier

~ Het blijft nu eenmaal een eerste levensbehoefte ~

Amsterdam, 17 januari 2008 - Is het een vooroordeel of gewoon waarheid: Studenten doen alles voor bier en chips. Stuud.nl is er achter: Het cliché is waar.

Het leek wel Idols! Maar liefst 500 aanmeldingen voor de 'Geheime Missie' van Stuud.nl. Alle studenten wilden de hoofdprijs van 100 kratten bier en 1000 zakken chips winnen. Zonder dat ze wisten wat ze moesten doen. Uit alle aanmeldingen maakten uiteindelijk 5 finalisten kans op de ultieme studentenhoofdprijs. Ze kennen elkaar niet, maar Annemarie, Jana, Ruben, Pieter en Matthijs concurreerden met elkaar op een hoog niveau.. en dit allemaal voor het ultieme studentendoel: Bier!

Niemand schrok van de gewaagde finaleopdracht: breng een grote vlag van Stuud.nl op een zo opvallend mogelijke wijze in de aandacht van de bewoners van je studentenstad. De studenten konden bonuspunten verdienen door media-aandacht voor hun actie te krijgen.

Vooral drie van de vijf finalisten maakten het de jury erg moeilijk: Annemarie, Ruben en Jana. Jana wist te ontkomen aan de ogen van pottenkijkers en hing de vlag zo hoog mogelijk aan de Nieuwe Kerk in Delft. Het AD volgde haar. Annemarie betrad met een gids de Dom om vervolgens aan haar oog te ontsnappen en de vlag aan de bovenste rand van de toren op te hangen. Wat een lef! Vond ook RTV Utrecht, die de spanning met haar beleefde. Maar uiteindelijk kan er maar één de winnaar zijn en dat is: Ruben. De jury bekroont zijn fantastische actie in de binnenstad van Tilburg met de hoofdprijs. Hij bracht de opdracht naar een hoger doel. Met verschillende medestanders lukte het hem om 500 handtekeningen te verzamelen voor verlaging van de accijnzen op bier. Omroep Brabant volgde hem op de voet. De jury bejubelt hem voor zijn inzet, durf en vooral ook originaliteit.

De battle is geïnitieerd door ilse media's Stuud.nl, dé informatiebron over het studentenleven in jouw studentenstad en gemaakt vóór en dóór studenten. Stuud.nl is een samenwerking met Hi studentenabonnementen en CZ Zorgverzekeringen.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Belangrijke links
Over de battle: http://www.stuud.nl/uitgaan/de-geheime-stuud-missie Over Jana: http://www.stuud.nl/uitgaan/jana-rulez Over Annemarie: http://www.stuud.nl/uitgaan/annemarie-on-top Over Ruben: http://www.stuud.nl/uitgaan/ruben-for-president en http://www.blijfvanmijndrankkabinet.nl

Pers
AD RTV Utrecht
Omroep Brabant

Over ilse media groep

ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en Web-log.nl bereikt ilse media ca 79 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media TVgids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez en TVGids.nl per maand ruim zevenhonderd miljoen pageviews op het internet. ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland.

Meer informatie over de ilse media groep: ilsemedia.nl