Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Woerden, 17 januari 2008

VLA, YOGHURT EN PAP VAN CAMPINA NU OOK GEMAAKT
MET GEZONDE CAMPINA MELK MET EEN BETERE VOEDINGSWAARDE

Campina-vla bovendien met minder suiker voor een extra bijdrage aan verantwoorde voeding

Campina geeft een vervolg aan de introductie van de gezonde Campina melk en maakt nu ook alle vla, yoghurt en pap van deze gezonde melk, met verbeterde voedingswaarde. Bovendien bevatten de vla's van Campina voortaan minder suiker, terwijl de goede smaak behouden blijft. Zo helpen deze Campina-producten nog beter om gezond te leven, wat zeer belangrijk is nu het aantal mensen met overgewicht groeit. Daarnaast speelt Campina in op de gemakstrend door alle literverpakkingen vla en yoghurt van een handige grote schroefdop te voorzien.

Melk is melk, maar sinds april 2007 is Campina melk anders. Campina heeft de bron (de koe) als beginpunt genomen voor een nieuwe standaard in melk: melk die het hele jaar door een betere vetsamenstelling heeft. De boeren van Campina bereiken dit door hun koeien speciale, natuurlijke bijvoeding te geven en ze zo veel mogelijk in de wei te laten lopen. Met de nieuwe standaard in melk speelt Campina in op de gezondheidstrend, waarbij de nadruk ligt op meer beweging in combinatie met gezonde voeding. Voor Campina gaan gezond en lekker eten prima samen. De nieuwe, gezonde Campina melk is daar een voorbeeld van, net als de vla, yoghurt en pap die nu ook van deze melk worden gemaakt.

Campina melk met een verbeterde vetsamenstelling is sinds begin april te koop bij het merendeel van de Nederlandse supermarkten. Met een marktaandeel van 23 procent was Campina al het grootste merk in melk. In de winkels waar Campina melk altijd al verkrijgbaar was, is die positie alleen maar verstevigd doordat Campina melk zich onderscheidt van andere melk.

Minder suiker, geen zoetstof
Campina speelt bovendien in op de gezondheidstrend door de hoeveelheid suiker in de vla te reduceren. De vertrouwde vlasoorten bevatten nu 'een tikkie minder suiker', maar zijn nog wel net zo lekker als altijd. Dat heeft Campina gerealiseerd door maandenlange ontwikkeling van de vla, waarbij geen gebruik is gemaakt van zoetstoffen. Campina heeft dit gedaan met de smaken vanille, chocolade, blanke, hopjes en karamelvla. Met de dop op de literverpakkingen kan de consument daarnaast makkelijk en hygiënisch schenken.

'Met de uitbreiding van het assortiment Campina-producten gemaakt van de gezonde Campina melk en bovendien met 'een tikkie minder suiker' in onze vla's, spelen we in op de wens van de consument naar verantwoorde producten die vooral ook lekker zijn. Met deze producten kan de consument dagelijks nóg meer verantwoord genieten', aldus Bas van den Berg, Managing Director CPE Nederland.

De vla, yoghurt en pap die zijn gemaakt van de nieuwe Campina melk is vanaf december te koop bij het merendeel van de Nederlandse supermarkten.

Nieuwe reclamecampagne
Campina heeft de introductie van de Campina melk begeleid met de grootste reclame campagne van Campina ooit. Dat heeft erin geresulteerd dat consumenten aangeven dat ze Campina nadrukkelijk in verband brengen met natuurlijkheid en met de boeren die samen eigenaar zijn van Campina. De reclame campagne krijgt begin 2008 een vervolg. In de nieuwe campagne zal de nadruk nog meer liggen op het gezondheidsaspect. Melk is van nature al gezond, door de eiwitten, het calcium en de vitamines, maar Campina melk heeft ook nog eens een betere voedingswaarde.

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Lisette de Ronde van CPE Nederland, telefoon: 0348-429231 of e-mail:lisette.de.ronde@campina.com. Wilco van Dijken van CPE Nederland, telefoon: 0348- 429911 of e-mail:wilco.van.dijken@campina.com.
---