Ingezonden persbericht


Persbericht
17 januari 2008

E-mails lezen voor het slapengaan is hetzelfde als een dubbele espresso voor bedtijd

Is meer slapen een van jouw goede voornemens voor het nieuwe jaar? Een grootscheeps slaaponderzoek in opdracht van Crowne Plaza Hotels & Resorts laat dé formule voor een perfecte nachtrust zien.

Slaapexperts kraakten, in een poging om de oprukkende slapeloosheid een halt toe te roepen, de mathematische code voor een goede nachtrust. En dat betekent slecht nieuws voor e-mailverslaafden.

Nog snel even de e-mails lezen voor u gaat slapen? Volgens het slaaponderzoek van Crowne Plaza Hotels & Resorts, heeft deze gewoonte hetzelfde effect op het lichaam als een dubbele espresso.

E-mailen voor bedtijd, steeds minder een uitzondering in een wereld waarin de eisen aan de werknemer steeds hoger komen te liggen, kost de ondervraagden uit het onderzoek ongeveer 1 goede nachtrust per week. Doordat ze er niet in slagen hun elektronische gadgets op tijd voor het slapengaan uit te zetten, beroven zakenreizigers zichzelf mogelijkerwijs van hun kwalitatieve nachtrust. Het gestaag toenemende gebruik van allerhande PDAs, mobiele telefoons, laptops en Blackberry's draagt hier alleen maar aan bij.

Formule voor een goede nachtrust
Om zijn hotelgasten te helpen van een verkwikkende nachtrust te kunnen genieten, ging Crowne Plaza rond de tafel zitten met de slaapexpert bij uitstek, Dokter Chris Idzikowski van het Slaapcentrum in Edinburgh. Hij identificeerde, na een uitgebreide literatuurstudie van eerder verschenen slaaponderzoek, een topvijf voor een goede nachtrust en een topvijf van slaapkillers.

Sleutels voor een goede Slaap


. Stilte (Quiet (Q))

. Complete duisternis (CD)

. Koele temperaturen (Cool Temperature (CT))
. Een comfortabel en schoon bed (Comfy and clean bed (CCB))
. Beweging overdag (Daytime exercise (DE))

Nachtrust Nachtmerries


. Gebruik van electronica binnen een uur voor het slapengaan (Electronic device usage 1h before bedtime (EDU1))
. Late snacks (Late-night eating (LNE))

. TV

. Cafeïne (C)

. Alcohol (A)
Deze lijstjes leiden tot volgende formule:

Q+CD+CT+CCB+DE-EDU1-LNE-TV-C-A = Zzz

Dokter Chris Idzikowski verklaart: "Je e-mails checken voor het slapengaan is voor je lichaam het equivalent van een dubbele espresso net voor bedtijd. Onderzoek toont aan dat het licht van een laptop of Blackberry geconcentreerd genoeg is om een signaal naar je hersenen te sturen dat de productie van melatonine stopt, een natuurlijk hormoon waarvan bekend is dat het zou helpen bij slaapstoornissen. In een ontspannen omgeving, met genoeg tijd om 'jezelf terug te schroeven' echter, maak je de meeste kans op een heerlijke nachtrust."

"Om te voorkomen dat je vergaderingen en afspraken voor de volgende dag tot de vroege uurtjes door je hoofd spoken, is het beter tijdens een zakenreis een uur voor het slapengaan het gebruik van elektronisch, woord-gerelateerd materiaal" te vermijden, vervolgt Idzikowski.

InterContinental Hotels Group's gouden regels voor een goede nachtrust Wanneer we haar vragen naar deze formule, legt Esther Vandebroek, Marketing Manager voor InterContinental Hotels Group in de Benelux uit: "De verleiding om 's avonds laat nog e-mails te lezen legt mogelijk een hypotheek op de goede nachtrust van onze zakenreizigers. Wij van onze kant bieden hen alle mogelijkheden om in een hotel te werken zoals op kantoor, bijvoorbeeld door internetverbindingen op de kamer. We stelden vast dat, hoewel we een gezonde slaap promoten, de klant zelf verantwoordelijk is voor slaapgebrek door de toegenomen verplichtingen en werkdruk. Zonder business faciliteiten te willen beperken, zochten we naar remedies. En dus moedigen we onze gasten actief aan onze gouden regels voor een goede nachtrust te bekijken en zowel de mentale als de technologische knop om te draaien alvorens de avond te beginnen. Een goede nachtrust maakt je immers ook productiever de volgende dag."

Alle kamers in Crowne Plaza hebben een volledige verduistering, temperatuurcontrole en geluidsisolatie. De kamerverlichting kan gedimd worden zodat de gast zelf een ontspannen atmosfeer kan scheppen. Alle hotels beschikken over uitgebreide ontspanning- en relaxfaciliteiten. Ook de eersteklas restaurants helpen de hardwerkende gasten te genieten in een comfortabele omgeving. Het ideale recept voor een rustige nacht, zoals beschreven in de formule.


* * *

Over InterContinental Hotels Group PLC (IHG)

InterContinental Hotels Group PLC (IHG) uit Groot-Brittannië (LON:IHG, NYSE:IHG (ADRs)) is de grootste hotelgroep ter wereld wat het aantal kamers betreft. Via verschillende dochterondernemingen bezit, beheert, leaset of geeft IHG concessies voor ruim 3.800 hotels en meer dan 563.000 kamers in bijna 100 landen en gebieden over de hele wereld. IHG heeft een portefeuille erkende en vermaarde hotelmerken, waaronder InterContinental® Hotels & Resorts, Crowne Plaza® Hotels & Resorts, Holiday Inn® Hotels and Resorts, Holiday Inn Express®, Staybridge Suites®, Candlewood Suites® en Hotel Indigo®, en beheert ook 's werelds grootste loyaliteitsprogramma voor hotels, Priority Club® Rewards genaamd, dat wereldwijd meer dan 33 miljoen leden telt.

Op 30 juni 2007 telde de portefeuille van IHG in de Benelux 31 hotels, waaronder 1 InterContinental-, 10 Crowne Plaza-, 14 Holiday Inn- en 6 Express by Holiday Inn-hotels.

Als oprichter van het International Hotels and Environment Initiative (IHEI) was de onderneming verantwoordelijk voor het eerste samenwerkingsverband in de hotelsector op het vlak van het milieu. Het IHEI legde de grondslag voor het Toeristisch Partnerschap dat in 2004 werd gelanceerd door het International Business Leaders Forum, waarvan IHG nog altijd lid is. Het milieu en de plaatselijke gemeenschappen blijven centraal staan in IHG's wereldwijde focus op bedrijfsverantwoordelijkheid.

IHG biedt informatie en online boekingen voor al zijn hotelmerken op www.ihg.com en informatie over het Priority Club Rewards-programma op www.priorityclub.com.

Het laatste nieuws over IHG vindt u in ons online Press Office op www.ihg.com/media.

Voor fotomateriaal:

De pers kan afbeeldingen in hoge resolutie in verband met dit bericht gratis downloaden op www.vismedia.co.uk.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

|Daniëlle de la Mar      |Suzanne Seyghal      |Jade Adnett           |
|Trimedia                |PR Manager EMEA IHG  |Communications        |
|Tel: 023 750 32 10      |Tel:  +44 (0) 1753   |Coordinator EMEA IHG  |
|E-mail:                 |410 247              |Tel:      + 44 (0)    |
|ddelamar@trimediabenelux|E-mail:              |1753 410 259          |
|.com                    |suzanne.seyghal@ihg.c|E-mail:               |
|                        |om                   |jade.adnett@ihg.com   |

---- --