Nu ook kroketten en frikandellen met "Ik kies bewust" logo


GoodBite: lekker, light en vegetarisch

GIESSEN, 20080117 -- Schouten Europe b.v. uit Giessen krijgt als eerste het "Ik kies bewust" logo voor een kroket en een frikandel. Het is nu ook voor de bewuste consument mogelijk geworden om lekker te snacken. De producten worden onder het merk GoodBite, vegetarische vleesvervangende producten, geleverd. Al eerder kregen 13 andere GoodBite producten het "Ik kies bewust" logo.

Producten die het logo dragen moeten voldoen aan een reeks criteria. Men let daarbij op de hoeveelheid verzadigd vet, transvet, toegevoegd suiker en natrium. Het doel is om het de consument makkelijker te maken om binnen een productgroep een gezondere keuze te maken. Aan de productgroep snacks worden, om het IKB logo te kunnen dragen, extra eisen gesteld. De eisen met betrekking tot de hoeveelheid zout en energie (kcal/portie) zijn strenger. De GoodBite Kroket en Frikandel voldoen aan deze eisen en zijn hiermee de eerste hartige snacks met een "Ik kies bewust" logo. Schouten Europe levert GoodBite producten aan de retail, horeca en foodservice markt.