Grote uitgevers kiezen voor Betapress
De uitgevers Hachette Filipacchi Media en Reed Business hebben vanaf 1
januari 2008 voor Betapress gekozen als distributiepartner voor hun
complete portfolio in Nederland. Vanaf deze datum worden titels als
Elle, Quote en Red van Hachette Filipacchi Media en titels van
uitgever Reed Business, met onder andere Elsevier en Landleven, via
Betapress verspreid. Daarnaast heeft er een grote uitbreiding
plaatsgevonden in titels als gevolg van de keuze van het Haarlems
Uitgeef Bedrijf (HUB Uitgevers) om haar complete portfolio, inclusief
de van VNU overgenomen titels, voor de komende jaren onder te brengen
bij Betapress. In 2007 maakte o.a. de uitgevers Weekbladpers Groep en
Z-Press al de overstap naar Betapress.
De nieuwe uitgevers zien in Betapress een sterke commerciële partner.
Zo is Betapress, door het optimaal combineren van productmanagement,
trade marketing en sales, als geen ander in staat om in te spelen op
de wensen en behoeften van de markt. In 2007 heeft Betapress al een
sterke groei doorgemaakt, waardoor haar marktaandeel vorig jaar met
ruim 5% steeg. In 2008 zal het marktaandeel nog verder stijgen door de
overstap van bovengenoemde grote uitgevers en door de heldere visie
op, en de aanpak van de categorie tijdschriften door Betapress. Peter
Brouwer, algemeen directeur Betapress: Wij zijn zeer verheugd met de
komst van de nieuwe titels die een waardevolle aanwinst zijn voor onze
portfolio.
Uitgevers uit binnen- en buitenland vinden in Betapress, een
dochteronderneming van mediaconcern Audax, een full service-partner
voor de marketing en distributie van hun tijdschrifttitels in
Nederland. Een markt waarin Betapress in de dertig jaar van haar
bestaan een leidende positie heeft weten te verwerven. Onder regie van
Betapress vindt een breed scala tijdschrifttitels hun weg naar zon
9.000 verkooppunten en de abonnees in Nederland.
Naast tijdschriften houdt Betapress zich ook bezig met de distributie
van aanverwante artikelen als boeken, agendas en kalenders,
tradingcards, verschillende merchandiserartikelen en hype-artikelen.
(einde persbericht)