Promotor: prof.dr.ir. B.C.G. Dellaert, EUR;
Co-promotores: dr. K. Kyriakopoulos, Athene; Dr. P. Pauwels.
Titel: "Marketing Knowledge and Competencies in Co-creation
Relationships".
Vrijdag 18 januari 2008 14.00 uur
Steeds meer bedrijven ontwikkelen nieuwe producten in nauwe
samenwerking met hun toeleveranciers, in de hoop innovatiever te
kunnen zijn dan de concurrentie. De vraag is hoe de relatie in te
richten om zoveel mogelijk van de samenwerkingspartner te kunnen
leren. Dit proefschrift toont aan hoe essentieel een goede match
tussen de kennis van beide bedrijven is. Het `opposites attract'
principe moet vermeden worden omdat een te groot verschil in kennis
ertoe leidt dat bedrijven elkaar niet begrijpen. Tegelijkertijd moet
een dergelijke hechte kennisrelatie intensief worden gemanaged.
Behalve voordelen (een op de klant afgestemd product en nieuwe
kennis), zijn er namelijk ook nadelen (partners die totaal naar elkaar
toegroeien en dus weinig vernieuwingskansen herkennen of van elkaar
leren).
De academische zittingen van de Universiteit Maastricht vinden plaats
in de Aula, Minderbroedersberg 4-6.
Universiteit Maastricht