Universiteit Maastricht


Promotor: prof.dr.ir. B.C.G. Dellaert, EUR;
Co-promotores: dr. K. Kyriakopoulos, Athene; Dr. P. Pauwels. Titel: "Marketing Knowledge and Competencies in Co-creation Relationships".

Vrijdag 18 januari 2008 14.00 uur

Steeds meer bedrijven ontwikkelen nieuwe producten in nauwe samenwerking met hun toeleveranciers, in de hoop innovatiever te kunnen zijn dan de concurrentie. De vraag is hoe de relatie in te richten om zoveel mogelijk van de samenwerkingspartner te kunnen leren. Dit proefschrift toont aan hoe essentieel een goede match tussen de kennis van beide bedrijven is. Het `opposites attract' principe moet vermeden worden omdat een te groot verschil in kennis ertoe leidt dat bedrijven elkaar niet begrijpen. Tegelijkertijd moet een dergelijke hechte kennisrelatie intensief worden gemanaged. Behalve voordelen (een op de klant afgestemd product en nieuwe kennis), zijn er namelijk ook nadelen (partners die totaal naar elkaar toegroeien en dus weinig vernieuwingskansen herkennen of van elkaar leren).

De academische zittingen van de Universiteit Maastricht vinden plaats in de Aula, Minderbroedersberg 4-6.