Ingezonden persbericht


Comfort en luxe steeds belangrijker in de woning

Design wordt het criterium waarop de woonconsument kiest

Rotterdam ­ 18 januari 2007. De installatie- en sanitairsector is van mening dat de woonconsument steeds meer gaat vragen naar comfort en luxe in de woning. Daarnaast wordt design steeds belangrijker en vormt derhalve een belangrijk criterium waarop consumenten hun keuzes zullen maken. Ook de consequenties voor het milieu en mogelijkheden tot energiebesparing gaan meer en meer een rol spelen bij het keuzeproces van de consument in de woning. Dit blijkt uit onderzoek dat USP Marketing Consultancy heeft uitgevoerd onder exposanten op de aanstaande VSK beurs.

Luxe en comfort
De installatie- en sanitairleveranciers is gevraagd naar de ontwikkelingen rondom de keuzeprocessen en criteria van de woonconsument voor wat betreft sanitair en technische installaties. Hieruit blijkt dat de sector denkt dat de woonconsument steeds meer gaat vragen naar comfort en luxe (71%). Design wordt immers steeds belangrijker voor de woonconsument en zal het voornaamste criterium worden waarop zij hun keuze maken, aldus 69% van de fabrikanten.

Milieu / energiebesparing steeds belangrijker
Ook het milieu beïnvloedt het keuzeproces van de woonconsument. Zo denkt 57% van de installatie- en sanitairleveranciers dat de woonconsument steeds meer zal vragen naar de consequenties van producten voor het milieu en de mogelijkheden omtrent energiebesparing. Daarnaast zal de vraag van consumenten naar producten om een gezond binnenmilieu te creëren groter worden (53%).



Ingezonden persbericht