Fiat Yamaha team terug op MotoGP 2008 circuits
(1/18/2008)
âFiat Automobiles Spaâ is dit jaar wederom hoofdsponsor van Yamaha.
Vorig jaar werd deze deal gesloten voor twee seizoenen. Het was voor
het eerst dat de vierwiel- en tweewielwerelden met elkaar gekoppeld
werden in de vorm van twee merken die memorabele rollen hebben
gespeeld in de geschiedenis van de racerij en industrie.
Het âFiat Yamaha teamâ ondersteunt de strategie van âFiat Automobiles
SpAâ welke zich richt op jongere clientèle door middel van
innovatieve en toegankelijke producten maar ook met initiatieven die
een grote aantrekkingskracht en een emotionele impact hebben. De âFiat
Automobiles SpAâ sponsordeal voor het komende MotoGP seizoen past
perfect in deze context, aangezien het MotoGP kampioenschap een
evenement is dat jonge racefanaten meer dan andere aantrekt.
Deze sponsordeal geeft Fiat Automobiles SpA de mogelijkheid creatieve
campagnes te maken waar de twee coureurs en het technische team van
het Fiat Yamaha Team een belangrijke rol in zullen spelen. Op de twee
officiële motorfietsen, bestuurd door Valentino Rossi en Jorge
Lorenzo, zullen zowel op de zijkant, het voorwindscherm en op de
benzinetank het Fiat-logo en de Italiaanse vlag te zien zijn. Het
Fiat-logo zal tevens prominent op diverse plekken van de kleding van
het technische team en op de outfits van de coureurs pronken.
Daarnaast zal het op officiële uitingen, in de hospitality ruimte en
op de trucks te zien zijn die het Fiat Yamaha-motorcircus verplaatsen.
Ondanks dat de eindresultaten in 2007 niet de verwachtingen
waarmaakten, bewees de sponsoringovereenkomst zeer succesvol te zijn
in termen van wereldwijde zichtbaarheid van het Fiat Yamaha Team. Het
MotoGP kampioenschap is door 2,3 miljoen mensen bezocht en tevens door
2 miljard televisiekijkers en 300 miljoen krantlezers gezien. Elk jaar
worden er wereldwijd zoân miljoen MotoGP computergames verkocht en
alleen al in 2007 hadden daarvan 600.000 exemplaren Valentino Rossi
met zijn motor op de voorkant van de verpakking staan.
De twee speciale aankledingen van de motorfietsen afgelopen jaar
bleken eveneens een groot succes. Een aankleding was geheel in Fiat
500 stijl, de andere droeg de machtige Abarth schorpioen. Tot slot, in
slechts enkele maanden bezochten ruim 250.000 unieke bezoekers de
officiële Fiat Yamaha Team website.
In deze context zet Fiat Automobiles SpA het komende MotoGP-seizoen
haar sponsordeal voort; twee fabrikanten van geweldige autoâs en dito
motoren, met een sterke persoonlijkheid en een aanhoudende
aantrekkingskracht.
AutoRai