AutoRai

Fiat Yamaha team terug op MotoGP 2008 circuits

(1/18/2008)
âFiat Automobiles Spaâ is dit jaar wederom hoofdsponsor van Yamaha. Vorig jaar werd deze deal gesloten voor twee seizoenen. Het was voor het eerst dat de vierwiel- en tweewielwerelden met elkaar gekoppeld werden in de vorm van twee merken die memorabele rollen hebben gespeeld in de geschiedenis van de racerij en industrie.

Het âFiat Yamaha teamâ ondersteunt de strategie van âFiat Automobiles SpAâ welke zich richt op jongere clientèle door middel van innovatieve en toegankelijke producten maar ook met initiatieven die een grote aantrekkingskracht en een emotionele impact hebben. De âFiat Automobiles SpAâ sponsordeal voor het komende MotoGP seizoen past perfect in deze context, aangezien het MotoGP kampioenschap een evenement is dat jonge racefanaten meer dan andere aantrekt.

Deze sponsordeal geeft Fiat Automobiles SpA de mogelijkheid creatieve campagnes te maken waar de twee coureurs en het technische team van het Fiat Yamaha Team een belangrijke rol in zullen spelen. Op de twee officiële motorfietsen, bestuurd door Valentino Rossi en Jorge Lorenzo, zullen zowel op de zijkant, het voorwindscherm en op de benzinetank het Fiat-logo en de Italiaanse vlag te zien zijn. Het Fiat-logo zal tevens prominent op diverse plekken van de kleding van het technische team en op de outfits van de coureurs pronken. Daarnaast zal het op officiële uitingen, in de hospitality ruimte en op de trucks te zien zijn die het Fiat Yamaha-motorcircus verplaatsen.

Ondanks dat de eindresultaten in 2007 niet de verwachtingen waarmaakten, bewees de sponsoringovereenkomst zeer succesvol te zijn in termen van wereldwijde zichtbaarheid van het Fiat Yamaha Team. Het MotoGP kampioenschap is door 2,3 miljoen mensen bezocht en tevens door 2 miljard televisiekijkers en 300 miljoen krantlezers gezien. Elk jaar worden er wereldwijd zoân miljoen MotoGP computergames verkocht en alleen al in 2007 hadden daarvan 600.000 exemplaren Valentino Rossi met zijn motor op de voorkant van de verpakking staan.

De twee speciale aankledingen van de motorfietsen afgelopen jaar bleken eveneens een groot succes. Een aankleding was geheel in Fiat 500 stijl, de andere droeg de machtige Abarth schorpioen. Tot slot, in slechts enkele maanden bezochten ruim 250.000 unieke bezoekers de officiële Fiat Yamaha Team website.

In deze context zet Fiat Automobiles SpA het komende MotoGP-seizoen haar sponsordeal voort; twee fabrikanten van geweldige autoâs en dito motoren, met een sterke persoonlijkheid en een aanhoudende aantrekkingskracht.