Ingezonden persbericht


vrijdag 18 januari 2008

ANWB roept Volkswagen Polo BlueMotion uit tot 'milieukampioen' | Mevrouw Rozema gelukkige winnares van drie nieuwe Chevrolets | Fiat Yamaha team terug op MotoGP 2008 circuits

ANWB roept Volkswagen Polo BlueMotion uit tot 'milieukampioen' De Volkswagen Polo BlueMotion (1.4 TDI 59 kW/80 pk) is door de ANWB uitgeroepen tot de 'milieukampioen' van Nederland. Dat gebeurde op basis van harde cijfers: de Polo BlueMotion stoot gemiddeld slechts 99 gram CO2 per kilometer uit. Daarmee is hij ook de zuinigste auto van Nederland.

ANWB roept Volkswagen Polo BlueMotion uit tot 'milieukampioen'

(1/18/2008)
De Volkswagen Polo BlueMotion (1.4 TDI 59 kW/80 pk) is door de ANWB uitgeroepen tot de 'milieukampioen' van Nederland. Dat gebeurde op basis van harde cijfers: de Polo BlueMotion stoot gemiddeld slechts 99 gram CO2 per kilometer uit. Daarmee is hij ook de zuinigste auto van Nederland.

Het BlueMotion-label staat voor duurzaamheid zonder dat er ingeleverd wordt op comfort en rijeigenschappen, en slaat zeer goed aan in Nederland. De Polo en de Passat in deze uitvoering laten zeer goede verkoopcijfers noteren. En er zijn nog veel meer zuinige BlueMotion-modellen onderweg.

De ANWB stelt samen met het Wereld Natuur Fonds en de Stichting Natuur en Milieu regelmatig lijsten op van zuinige en milieuvriendelijke auto's. Van vier populaire autoklassen (mini's, kleine middenklassers, middenklassers en grote middenklassers) wordt dan een top-10 samengesteld met daarin de vijf zuinigste benzine- en dieselmodellen van het desbetreffende segment. Uit de meest recente lijsten blijkt dat de Polo BlueMotion met zijn 59 kW/80 pk sterke dieselmotor slechts 3,8 l brandstof per 100 kilometer verbruikt en 99 g/km CO2 uitstoot. Daarmee verdient de Polo BlueMotion volgens de ANWB het predikaat milieukampioen. Vanzelfsprekend levert Volkswagen op alle modellen roetfilters. In een succesvolle retro-fit campagne zijn door de Volkswagendealers maar liefst 20.000 roetfilters op reeds rijdende Volkswagens gemonteerd.

BlueMotion slaat aan
Met de BlueMotion-uitvoeringen van de Polo en de Passat raakt Volkswagen een gevoelige snaar. Deze modellen bieden namelijk prima prestaties en volop rijplezier bij een zeer laag brandstofverbruik. Van de Polo BlueMotion zijn er in Nederland inmiddels al meer dan 400 verkocht en van de in eind 2007 geïntroduceerde Passat BlueMotion staat de teller al op ruim 700 exemplaren. In februari krijgt het BlueMotion-label een forse uitbreiding, want dan komen ook de Golf, de Golf Plus, de Golf Variant en de Jetta in BlueMotion-uitvoering beschikbaar. Ook deze modellen blinken uit door een zeer laag brandstofverbruik, een minimale C02-uitstoot, maximaal comfort en aantrekkelijke prestaties. Later dit jaar wordt ook de Touran BlueMotion op de markt verwacht.

Aardgas met toekomst
Volkswagen werkt ook op andere fronten aan milieuvriendelijke en zuinige auto's. Dat komt onder meer tot uiting in een uitbreiding van het EcoFuel-gamma. EcoFuel staat voor auto's die af-fabriek voorbereid zijn voor het gebruik van CNG (Compressed Natural Gas ofwel aardgas). Het gebruik hiervan leidt tot een 99% lagere uitstoot van roetdeeltjes en een 75% lagere uitstoot van koolmonoxide (vergeleken met een dieselmotor in deze klasse). In noodgevallen kunnen deze modellen ook op benzine rijden. Daartoe zijn ze uitgerust met een kleine extra brandstoftank. Vanaf dit jaar zijn er EcoFuel-uitvoeringen van de Touran, de Caddy en de Caddy Combi beschikbaar.

Komend jaar heeft Volkswagen naast uitbreiding van het BlueMotion- en EcoFuel-programma nog meer innovatief en duurzaam nieuws. In de loop van 2008 zal Volkswagen een dieselmotor introduceren die is uitgerust met een NOx-katalysator. Hierdoor wordt de NOx-uitstoot met wel 90% gereduceerd. Door deze reductie voldoet de motor nu al aan de strengste Euro 6 emissienorm die pas vanaf 2013 in werking treedt.

Mevrouw Rozema gelukkige winnares van drie nieuwe Chevrolets Eind vorig jaar heeft Chevrolet met 'Chevrolet DroomGarage' de grootste promotiecampagne ooit in Europa gelanceerd, waarbij de hoofdprijswinnaar in ieder land maar liefst drie nieuwe Chevrolets kon winnen. In totaal zullen er nu ruim 50 Chevrolets in elf Europese landen worden uitgereikt.

Mevrouw Rozema gelukkige winnares van drie nieuwe Chevrolets

(1/18/2008)
Eind vorig jaar heeft Chevrolet met 'Chevrolet DroomGarage' de grootste promotiecampagne ooit in Europa gelanceerd, waarbij de hoofdprijswinnaar in ieder land maar liefst drie nieuwe Chevrolets kon winnen. In totaal zullen er nu ruim 50 Chevrolets in elf Europese landen worden uitgereikt.

De eerste overhandiging vond vandaag in Nederland plaats. Mevrouw Rozema Kregel uit Yde nam bij Chevrolet-dealer Van Veen in Assen haar drie nieuwe Chevrolets in ontvangst: een Matiz, een Kalos en een Captiva.

De actie
Deelnemende spelers aan de 'Chevrolet DroomGarage' campagne konden hun drie favoriete Chevrolet-modellen 'parkeren' in de Chevrolet DroomGarage, waarbij de hoofdprijswinnaar de drie auto's van zijn voorkeur daadwerkelijk thuis voor de deur mag zetten.

De wedstrijdkaarten werden verdeeld via belangrijke publicaties als tv-gidsen en dagbladen en door promotieteams in winkelcentra. Ook konden geïnteresseerden deelnemen via de speciale actiewebsite http://DreamGarage.Chevrolet.nl.

De winnares
De eerste winnares in Europa was mevrouw Rozema Kregel uit Yde, die vandaag bij Chevrolet-dealer Van Veen uit Assen haar drie nieuwe Chevrolets in ontvangst mocht nemen. "We beseffen dat ons nu iets overkomt wat maar weinig mensen mee maken en mogen beleven. Het is iets wat nauwelijks tot nooit voorkomt en wat eigenlijk onmogelijk lijkt. Eén auto winnen in een prijsvraag is al tamelijk uniek, maar ik heb er geen omschrijving voor wat het betekent als je in aanmerking komt voor drie splinternieuwe auto's. We kunnen het eigenlijk nog steeds niet bevatten en dan te bedenken dat maar elf winnaars in heel Europa in aanmerking kom voor een hoofdprijs als deze," aldus de nog steeds beduusde winnares. "Het is misschien een dooddoener, maar dit is de eerste keer dat we een nieuwe auto tot onze beschikking krijgen, en dan ook nog ineens drie stuks. Waarbij de Captiva een auto is waar we normaal gesproken alleen maar van kunnen dromen."

Chevrolet Nederland
Lukas Knol, Marketing Manager van Chevrolet Nederland, over de opvallende promotiecampagne: "Chevrolet is een jong merk in Europa, maar kan nu al terugzien op een reeks opvallende promotiecampagnes. Pas twee jaar terug is in geheel Europa het nieuwe leveringsprogramma van Chevrolet geïntroduceerd en onze aanwezigheid op de markt wordt steeds nadrukkelijker. Toch blijven wij hard werken aan ons merkimago en onze naams-bekendheid voor ons productgamma, onder andere door aantrekkelijke acties als de samenwerking met PLUS, de structurele Superdeals-aanbiedingen en activiteiten zoals de Chevrolet DroomGarage. Onze verkoopcijfers over 2007 in geheel Europa hebben overigens onze resultaten over het jaar daarvoor wederom ruimschoots overtroffen. Ook in 2008 zal de consument nog veel van Chevrolet horen."

Fiat Yamaha team terug op MotoGP 2008 circuits
'Fiat Automobiles Spa' is dit jaar wederom hoofdsponsor van Yamaha. Vorig jaar werd deze deal gesloten voor twee seizoenen. Het was voor het eerst dat de vierwiel- en tweewielwerelden met elkaar gekoppeld werden in de vorm van twee merken die memorabele rollen hebben gespeeld in de geschiedenis van de racerij en industrie.

Fiat Yamaha team terug op MotoGP 2008 circuits

(1/18/2008)
'Fiat Automobiles Spa' is dit jaar wederom hoofdsponsor van Yamaha. Vorig jaar werd deze deal gesloten voor twee seizoenen. Het was voor het eerst dat de vierwiel- en tweewielwerelden met elkaar gekoppeld werden in de vorm van twee merken die memorabele rollen hebben gespeeld in de geschiedenis van de racerij en industrie.

Het 'Fiat Yamaha team' ondersteunt de strategie van 'Fiat Automobiles SpA' welke zich richt op jongere clientèle door middel van innovatieve en toegankelijke producten maar ook met initiatieven die een grote aantrekkingskracht en een emotionele impact hebben. De 'Fiat Automobiles SpA' sponsordeal voor het komende MotoGP seizoen past perfect in deze context, aangezien het MotoGP kampioenschap een evenement is dat jonge racefanaten meer dan andere aantrekt.

Deze sponsordeal geeft Fiat Automobiles SpA de mogelijkheid creatieve campagnes te maken waar de twee coureurs en het technische team van het Fiat Yamaha Team een belangrijke rol in zullen spelen. Op de twee officiële motorfietsen, bestuurd door Valentino Rossi en Jorge Lorenzo, zullen zowel op de zijkant, het voorwindscherm en op de benzinetank het Fiat-logo en de Italiaanse vlag te zien zijn. Het Fiat-logo zal tevens prominent op diverse plekken van de kleding van het technische team en op de outfits van de coureurs pronken. Daarnaast zal het op officiële uitingen, in de hospitality ruimte en op de trucks te zien zijn die het Fiat Yamaha-motorcircus verplaatsen.

Ondanks dat de eindresultaten in 2007 niet de verwachtingen waarmaakten, bewees de sponsoringovereenkomst zeer succesvol te zijn in termen van wereldwijde zichtbaarheid van het Fiat Yamaha Team. Het MotoGP kampioenschap is door 2,3 miljoen mensen bezocht en tevens door 2 miljard televisiekijkers en 300 miljoen krantlezers gezien. Elk jaar worden er wereldwijd zo'n miljoen MotoGP computergames verkocht en alleen al in 2007 hadden daarvan 600.000 exemplaren Valentino Rossi met zijn motor op de voorkant van de verpakking staan.

De twee speciale aankledingen van de motorfietsen afgelopen jaar bleken eveneens een groot succes. Een aankleding was geheel in Fiat 500 stijl, de andere droeg de machtige Abarth schorpioen. Tot slot, in slechts enkele maanden bezochten ruim 250.000 unieke bezoekers de officiële Fiat Yamaha Team website.

In deze context zet Fiat Automobiles SpA het komende MotoGP-seizoen haar sponsordeal voort; twee fabrikanten van geweldige auto's en dito motoren, met een sterke persoonlijkheid en een aanhoudende aantrekkingskracht.