Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Persbericht: Tv-spots warme bakker vanaf 21 januari op de buis.
Datum: 11/01/2008
Zeer positieve beoordeling van de commercial door consument
Uit onderzoek van TNS-Nipo onder 850 consumenten (in najaar 2007)
blijkt dat de tv-commercial van de warme bakker in het eerste
campagnejaar al is gezien door 45 % van de boodschappers van 20 jaar
en ouder. Omgerekend naar de Nederlandse bevolking zijn dat meer dan 3
miljoen boodschappers. Een grote meerderheid van de consumenten die de
commercial heeft gezien vindt hem leuk, opvallend en geloofwaardig.
Ook stimuleert de spot hen om bij de warme bakker te kopen. Reden voor
de Commissie Detailhandel Brood & Banket van het Hoofdbedrijfschap
Detailhandel (HBD) en het Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA) om de
campagne in 2008 intensief voort te zetten.
Vakmanschap en passie
De tv-campagne begint dit jaar al vroeg. Van 21 januari tot 2 februari
en van 10 tot 22 maart
(2 weken voor Pasen) zijn de tv-spots te zien op de RTL-zenders en
Nederland 1, 2 en 3. In het najaar volgt een derde campagneperiode. Op
de campagnesite www.warmebakkers.nl kunt u de commercial ook bekijken
en kunt u vinden wanneer de spots worden uitgezonden. De tv-campagne
laat het vakmanschap, de passie en variëteit van de ambachtelijke
brood- en banketbakker zien. De commercial bevat een opvallend
bakkerslied waar de hartstocht van afstraalt. De âfeel-goodâ campagne
is gericht op kwaliteitsbewuste boodschappers van 25-49 jaar. Om
maximaal te profiteren van de tv-campagne ontvangen alle ambachtelijke
brood- en banketbakkers een raamsticker met het campagnelogo âMet zorg
gemaakt, met smaak gegetenâ. De sticker is er in twee versies: warme
bakker en banketbakker.
Banketbakkers Warme bakker