Tribal DDB Worldwide als eerste digitale winkel gehonoreerd met de titel Global Agency Network of the Year
21/01/2008 13:23
PR Newswire
NEW YORK, January 21 /PRNewswire/ --
- Unieke toekenning door Advertising Age
Advertising Age heeft vandaag bekendgemaakt dat de titel Global Agency
Network of the Year dit jaar wordt verleend aan Tribal DDB Worldwide. Dit is
de eerste keer in de geschiedenis dat een digitaal bedrijf deze honorering
ontvangt.
"Ik ben ongekend trots op al mijn collega's bij Tribal DDB wereldwijd.
Dit is een belangrijke erkenning van de uitzonderlijke talenten die ons
netwerk rijk is, en van de veelbelovende toekomst van ons bedrijf," aldus
Worldwide Chief Executive Officer, Matt Freeman.
Al vanaf de oprichting heeft Tribal DDB voortdurend de ranglijsten binnen
haar branche aangevoerd, zowel wat betreft omzetgroei als bekroningen. Het
succes van dit jaar volgt op de successen van 2007, waarin negen nieuwe
vestigingen werden geopend, eenendertig belangrijke nieuwe zakelijke
overwinningen werden behaald, en meer dan vijfenzeventig prijzen werden
toegekend, in alle regio's en binnen diverse categorieën, waaronder media,
direct marketing en mobiele toepassingen.
"Tribal kent het DNA van een merk door en door, en is in staat het
landschap te overzien. Het draait al lang niet meer om het medium; het draait
om het idee," aldus Susan Smith Ellis, CEO van (RED), een van de klanten van
Tribal DDB en voormalig directeur van de Omnicom Group.
"Tribal is uitgegroeid tot een belangrijke concurrent van de wereldwijde
netwerken, erkend door haar klanten als een partner met het inzicht in de
nieuwe media waaraan veel marketingmensen grote behoefte hebben," aldus
Advertising Age.
"Matt Freeman en zijn gehele Tribal DDB-team hebben een verbazingwekkende
prestatie geleverd bij het verwezenlijken van inspirerende ideeën die de
groei en het rendement voor haar klanten versterken. De resultaten spreken
voor zichzelf," aldus Chuck Brymer, President en CEO van DDB Worldwide Group.
Ondanks de toenemende omvang van het wereldomvattende netwerk van Tribal,
houdt het bedrijf vast aan een grensoverschrijdende collaboratieve aanpak bij
het dienen van de bedrijven van haar klanten. Deze cultuur van het
"collectieve denkvermogen" heeft geresulteerd in uiterst effectieve en
bekroonde projecten op het gebied van allerlei verschillende media en in
verschillende landen.
In Azië heeft haar aanstekelijke campagne voor McDonald's in 2007 de "Top
10 Best Campaigns in Asia" en "Top 10 Best Interactive Campaigns in China"
van respectievelijk Media en Digital Media behaald. In Duitsland neemt het
bedrijf de volledige activiteiten voor telecommunicatiereus Deutsche Telekom
voor rekening, inclusief creatieve ontwikkeling, media, direct marketing en
digitale marketing. In Noord-Amerika werd Tribal, kort nadat het bedrijf was
aangewezen als Nokia's digitale partner voor de divisie mobiele telefonie,
geselecteerd voor het ontwikkelen van het centrale idee voor het
advertentieplatform voor 2008 voor al haar partners.
"Het idee dat ze aandroegen maakte diepe indruk," aldus Nicki Purcell,
Senior Digital Marketing Manager bij Nokia. "Het omvatte veel meer dan alleen
het digitale universum. Het omvatte precies wat Nokia probeert te doen,
verspreid over de verschillende platforms."
OVER TRIBAL DDB WORLDWIDE
Tribal DDB Worldwide (www.tribalddb.com) heeft haar hoofdkantoor in New
York en heeft 44 vestigingen in 25 landen, verspreid over Noord-, Midden- en
Zuid-Amerika, Europa en de regio Azië/Oceanië. In 2006 ontving Tribal DDB
lofbetuigingen van The Wall Street Journal, Businessweek, Forrester Research
Inc. en meer. In 2005 werd Tribal DDB aangewezen als Interactive Agency of
the Year door Adweek en het International Advertising Festival in Cannes,
waar het bedrijf de meeste Lions en de Cyber Grand Prix in de wacht sleepte.
Tribal DDB Worldwide is onderdeel van Omnicom Group's (NYSE: OMC) DDB
Worldwide.
Website: http://www.tribalddb.com
Christina Cubeta, Tribal DDB, +1-212-515-8349, Christina.cubeta@ny.tribalddb.com