Endemol Entertainment

Succesvolle start voor Endemolproducties We gaan nog niet naar huis en Baby te Huur Gisteravond beleefden twee Endemolproducties een succesvolle premiere. De eerste aflevering van de nieuwe Nederlandse comedyserie We gaan nog niet naar huis trok ruim 2,2 miljoen kijkers. Met een marktaandeel van 27,8% was de Avro-serie, met Victor Löw en Mary-Lou van Stenis in de hoofdrollen, het best bekeken programma van dat moment. Het spraakmakende Baby te Huur, dat gelijktijdig werd uitgezonden op Nederland 3, beleefde met een marktaandeel van 21,5 % in de doelgroep een droomstart. Sebastiaan Spaan, Programmamanager bij Endemol Nederland, is buitengewoon blij met de cijfers van Baby te huur: "Ze zijn meer dan fantastisch. Een marktaandeel van 21,5 procent in de doelgroep 13-19 jaar en een kijkdichtheid van 6,2 procent is erg goed voor een zender als Nederland 3. Zeker als je ziet dat het programma ervoor 3,5 procent marktaandeel en 1,2 procent kijkdichtheid haalt."

"We zijn ongelooflijk trots op het kijkcijfer van We gaan nog niet naar huis", zegt Peter Römer, Creative Director van Endemol Drama. "Het is in jaren niet voorgekomen dat een dramaserie zo goed scoorde. Natuurlijk profiteren wij van onze zeer succesvolle voorganger Boer Zoekt Vrouw, maar met een oplopend kijkcijfer gedurende de aflevering kunnen wij spreken van een veelbelovende start voor We gaan nog niet naar huis. Natuurlijk zijn we ook realistisch, dit cijfer is geen garantie voor de toekomst. Over vijf, zes afleveringen kun je goed zijn wat het vaste aantal kijkers is."

Tegenover de prachtige kijkcijfers van beide programma's bleef ook een derde Endemolproductie, Eén Tegen Honderd, met 816.000 kijkers op RTL4 stevig overeind.