PCM Uitgevers
21/01/2008
NL magazines en MijnNL.nl naar Boomerang
Boomerang en de stadsmagazines van NL Unlimited, een
dochteronderneming van PCM Uitgevers, gaan samen verder in de
Boomerang Groep. PCM neemt een minderheidsbelang in de Boomerang
Groep.
NL Unlimited verhuist samen met Boomerang per begin april naar het
nieuwe Boomerang Casa in Amsterdam Noord. âBoomerang is samen met NL
sterker dan ooit met media aanwezig in de stad en het uitgaansleven.
De jonge en actieve stadsbewoner is met traditionele media steeds
moeilijker te bereiken. NL en Boomerang zijn allebei âinsidersâ; we
talk the talk and we walk the walk.â zegt Serge Brabander, algemeen
directeur van Boomerang Media in een toelichting
âWij voelen ons erg thuis bij de creatieve en ondernemende cultuur die
er bij Boomerang heerst. We opereren in dezelfde doelgroep en door
kennis en middelen te delen kunnen we sneller groeien. De strategische
relatie met PCM blijft warm, en met Boomerang kunnen we onze
propositie verder uitbouwen. Voor PCM blijft de markt van jong
volwassenen van groot belang. Door de krachten te bundelen kunnen we
een veel sterkere positie op de uitgaans- en lifestylemarkt innemen en
deze doelgroep voor de adverteerders nog beter bedienen â aldus Hylke
Vlierhuis die als uitgever leiding blijft geven aan NL Unlimited.
De succesvolle gratis stadsmagazines NL10, NL20, NL30 en NL70 zijn
inmiddels een vaste waarde in de vier grote steden. Gezamenlijk zetten
Boomerang en NL Unlimited in op de uitbouw van de snel groeiende
websites www.mijnNL.nl en www.boomerang.nl en de ontwikkeling van
nieuwe proposities gericht op de jonge en actieve doelgroep in de
Nederlandse steden.
Bron: Raad van Bestuur