Ingezonden persbericht


Pleon neemt communicatieadviesbureau INC-21 over

Amstelveen, 21 januari 2008 - Europees communicatieadviesbureau Pleon heeft het bureau INC-21 overgenomen. Pleon wordt hiermee versterkt met de specifieke expertise op het gebied van employer communications van INC-21. Met deze acquisitie wil Pleon haar groei in de Nederlandse markt versnellen. Beide bureaus maken onderdeel uit van de Omnicom-groep. Er werken 1.100 mensen bij het communicatieadviesbureau dat hiermee de nummer één positie in de Europese markt bekleedt.

Bij Pleon werken specialisten op het gebied van pr, public affairs, corporate communications, marketing, change management, risk management en design. Het bureau is in 2004 opgericht en heeft op dit moment 32 kantoren in 15 Europese landen. Pleon werkt voor een groot aantal multinationals, ministeries en voor de Europese Unie.

Tim de Boer, CEO van Pleon Nederland: "Met de komst van onze nieuwe collega's versnellen we de ontwikkeling van ons creatieve team en versterken we tevens onze specifieke expertise in employer communications. De acquisitie van INC-21 sluit zeer goed aan bij ons portfolio aan diensten en biedt ons de mogelijkheid om snel in te spelen op de sterke toename in de vraag naar arbeidsmarktcommunicatie bij onze opdrachtgevers, maar biedt ook de kans om snel aan schaalgrootte te winnen".

Communicatieadviesbureau Pleon is door The Holmes Report uitgeroepen tot European Consultancy of the Year. Holmes is de belangrijkste organisatie die onderzoek doet naar de internationale communicatie-industrie en jaarlijks het gelijknamige rapport uitgeeft.

Over Pleon
Pleon is het grootste communicatieadviesbureau in Europa. Het bureau heeft specialisten op het gebied van public relations, public affairs, corporate communications, marketing, change management, riskmanagement en design. Pleon is onderdeel van BBDO Worldwide. www.pleon.com en www.pleon.nl

Voor meer informatie

Maurits Blok
Pleon Amsterdam
020 - 487 4000
maurits.blok@pleon.com