Ingezonden persbericht
Persbericht
Amsterdam, 21 januari 2008
121 inzendingen voor Dagbladgoud 2007
Adverteerders en reclamebureaus hebben wederom enthousiast gereageerd op de oproep om
in te zenden voor de verkiezing van de beste dagbladadvertentie van 2007. In totaal zijn 121
advertenties ingestuurd die strijden om de titels Dagbladgoud en Vakgoud 2007.
Het aantal inzendingen is gelijk aan vorig jaar. Uit alle inzendingen selecteert een representatief pu-
bliekspanel tien favorieten, de `beste tien'. Deze tien winnen een herplaatsing van de ingezonden ad-
vertentie in vrijwel alle dagbladen van Nederland en gaan in de race om de titel Dagbladgoud 2007.
De advertenties verschijnen in de week van 11 tot en met 15 februari op groot formaat in de Neder-
landse dagbladen en komen daarmee onder ogen van zo'n 10 miljoen lezers. Die lezers worden opge-
roepen om te stemmen via www.dagbladgoud.nl. Nieuw dit jaar is dat er een prijs wordt uitgereikt voor
de beste profit- en beste non-profit advertentie.
Daarnaast worden alle inzendingen voorgelegd aan een deskundige vakjury die daaruit een eigen top
vijf samenstelt, de winnaar daarvan wordt bekroond met de titel Vakgoud 2007. De vakjury bestaat uit:
Darre van Dijk (Ogilvy & Mather), Bas Engels (TBWA\Neboko), Saskia Sterkenburg (Tempo Team),
Jeroen Pietryga (Albert Heijn), Julius Minnaar (PCM Media), Frank Bitter (MediaCom) en wordt voor-
gezeten door Léon Bouwman (Adformatie).
Op 6 februari worden tijdens een exclusieve bijeenkomst de beste 10 in de race voor Dagbladgoud en
de winnaar van Vakgoud 2007 bekend gemaakt. Deze `Battle of the Best' is tevens de aftrap voor de
publieksverkiezing die op 11 februari van start gaat in vrijwel alle dagbladen.
Op 28 februari wordt bekend wie de uiteindelijke winnaars zijn van Dagbladgoud 2007.
Jacqueline van den Heuvel (Cebuco): `Dat Cebuco net zoveel inzendingen heeft binnengekregen is
natuurlijk al positief. Maar vooral over de kwaliteit van de inzendingen ben ik zeer enthousiast. Hoewel
dat natuurlijk de taak is van de vakjury, kan ik stellen dat het creatieve niveau opnieuw gestegen is.
Het afgelopen jaar was duidelijk zichtbaar dat vele A-merken de weg naar de krant weer gevonden
hebben. Dit nieuwe elan is duidelijk zichtbaar als je de samenstelling van de lijst bekijkt.'
Een overzicht van de ingezonden advertenties vindt u in de bijlage of op:
www.cebuco.nl/website/dagbladgoud2007
Cebuco is de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen en zet zich in om de positie van het mediumtype dagbladen
op de advertentiemarkt te versterken.
Ingezonden persbericht