Gezamenlijke themacampagnes nieuw fenomeen werving


KAATSHEUVEL, 20080121 -- QuPRO uit Kaatsheuvel slaat een nieuwe weg in voor het werven van personeel voor grotere groepen klanten tegelijk. Traditionele wervingsmethodes werken onvoldoende. Het kost één bedrijf vaak onevenredig veel inspanning een vacature in te vullen. QuPRO bundelt de krachten van bedrijven uit één bedrijfstak en ondersteunt hen met gezamenlijke themacampagnes, zodat werving aan kracht wint.

Een eerste initiatief heeft QuPRO uitgewerkt voor bedrijven in de bouw die direct of indirect raakvlakken hebben met geprefabriceerd beton. Het thema hierin was `Carrières in prefab'. De volgende themacampagne is voor de GWW-sector en wordt gekoppeld aan `Systems Engineering', een werkwijze die rollen en taken vastlegt van alle partijen die betrokken zijn bij de totstandkoming van een bouwwerk.

Resultaat
De resultaten zijn positief. In de eerste vier weken van de campagne `Carrières in prefab', bezoeken 4.000 mensen de website www.carrieresinprefab.nl en worden meer dan 25 sollicitaties ontvangen. Ook genereert de campagne spin-off; latent werkzoekenden melden zich aan voor open sollicitaties. Gezamenlijk optrekken in werving betekent voor de betrokken bedrijven grotere kansen om mensen aan zich te binden; ze vissen immers in dezelfde vijver. Zij profileren zich beter in gezamenlijke wervingsadvertenties en andere middelen. Door het grootschalige karakter én de aandacht voor een bepaald thema ontstaat veel belangstelling.

Anders dan gebruikelijk
Themacampagnes om de veelal lastig invulbare vacatures aan de man brengen, is een nieuw fenomeen. Ieder bedrijf worstelt met hetzelfde dilemma en de traditionele manier van werven werkt hierin onvoldoende. QuPRO biedt deze bedrijven nu de mogelijkheid om samen themacampagnes op te zetten. Zij combineert deze campagnes met haar uitgebreide kennis en expertise op het gebied van werving.

Krachtig en transparant
De kracht van dit concept ligt onder meer in de wervingsachtergrond van QuPRO. QuPRO maakt een goede doorvertaling van een campagne naar concrete werving. Het concept is daarnaast transparant: er zijn altijd exclusieve reactiemogelijkheden voor de participerende bedrijven. Ook kijkt QuPRO naar een goede geografische spreiding. Slim omgaan met bestaande middelen is het credo van QuPRO.

Over QuPRO
QuPRO is een zustermaatschappij van Qumax2 BV. QuPRO richt zich op innovatieve wijze op de werving van personeel in de sectoren bouw en techniek. Ze heeft een sterke kant in e-werving.

Fotobijschrift: De advertentie van de campagne `Carrières in prefab'.





QuPRO bv